Η Τουρκία λαμβάνει σκληρά μέτρα ακόμη και σε βάρος των Σύρων προσφύγων
Υπό τις λίαν αυξημένες αρνητικές αντιδράσεις της τουρκικής κοινής γνώμης κατά μεταναστών και προσφύγων, τις κόντρες ανάμεσα σε αντιπολίτευση και κυβέρνηση, αλλά και εξαιτίας της ανησυχίας που προκαλεί το ενδεχόμενο για νέο «κύμα» Αφγανών, η Τουρκία λαμβάνει σκληρά μέτρα ακόμη και σε βάρος των Σύρων προσφύγων.
Ειδικότερα, η Γενική Διεύθυνση Διαχείριση Μετανάστευσης του τουρκικού υπουργείου Εσωτερικών ανακοίνωσε ότι σε συνεννόηση με το κυβερνείο της Άγκυρας, την Στρατοχωροφυλακή και την Αστυνομία:
-Από τις 2 Σεπτεμβρίου 2021, η Επαρχία της Άγκυρας θα είναι κλειστή για καταχωρήσεις προσωρινής διεθνούς προστασίας.
-Οι Σύροι που είναι εγγεγραμμένοι σε άλλες Επαρχίες της Τουρκίας και που διαμένουν, στην πραγματικότητα, στην επαρχία της Άγκυρας, θα ταυτοποιηθούν και θα σταλούν πίσω στις Επαρχίες όπου είναι εγγεγραμμένοι. Oι διαδικασίες μετακίνησής τους προς τις Επαρχίες όπου είναι εγγεγραμμένοι θα παρακολουθούνται.
-Εγκαταλελειμμένα κτίσματα και αλλοδαποί που κατοικούν σε αυτά τα κτίρια, τα οποία αποτελούν εστίες μεταναστών, ναρκωτικών και εγκλημάτων κατά της δημόσιας τάξης στην επαρχία της Άγκυρας θα εκκενωθούν και θα κατεδαφιστούν. Οι αλλοδαποί που βρίσκονται εκεί θα σταλούν στις Επαρχίες που είναι εγγεγραμμένοι.
-Παράτυποι μετανάστες, χωρίς καθεστώς προστασίας ή άδεια διαμονής, θα συνεχίσουν να στέλνονται στα Κέντρα Επαναπατρισμού για κράτησή τους και τον επαναπατρισμό τους.
-Θα εφαρμοστούν άμεσα κυρώσεις για τους χώρους εργασίας που ανήκουν σε αλλοδαπούς και δεν έχουν φορολογικό μητρώο.
Πιλότος περνάει με αεροπλάνο μέσα από δύο σήραγγες- Το βίντεο που κόβει την ανάσα
Viral έγινε η απόπειρα ενός πιλότου αγώνων, του Ντάριο Κόστα, να διασχίσει με αεροπλάνο δύο υπόγειες σήραγγες. Ο Κόστα ολοκλήρωσε την προσπάθειά του με επιτυχία και το αποτέλεσμα είναι πράγματι εντυπωσιακό:
Η διέλευση του πιλότου από τις σήραγγες διήρκεσε λιγότερο από 44 δευτερόλεπτα και ο Κόστα κατέστη ο πρώτος πιλότος που πετυχαίνει κάτι τέτοιο. Όπως είπε ο ίδιος: «Δεν είχα πετάξει ποτέ μέσα σε τούνελ- ούτε το είχε επιχειρήσει ποτέ κανείς άλλος. Μέσα στο κεφάλι μου υπήρχε ένα τεράστιο “ερωτηματικό” για το αν θα πάνε όλα καλά. Ήταν μεγάλη ανακούφιση το ότι τα κατάφερα, αλλά πάνω από όλα ένιωσα μεγάλη, πολύ μεγάλη χαρά. Για εμένα, ήταν ένα ακόμη όνειρο που πραγματοποιήθηκε».
Police-Voice blog ➤
Πληθαίνουν οι καταγγελίες γιατρών και υγειονομικών για κυκλώματα που εκτός από πιστοποιητικά εμβολισμού, εκδίδουν έναντι αμοιβής rapid και μοριακά τεστ νόσησης
Πληθαίνουν οι καταγγελίες γιατρών και υγειονομικών για κυκλώματα που εκτός από πιστοποιητικά εμβολισμού, εκδίδουν έναντι αμοιβής rapid και μοριακά τεστ νόσησης.
Για οργανωμένη συμπεριφορά των αντιεμβολιαστών και ομάδα/ες που ασκούν πιέσεις έκανε λόγο η Αντι. Παν. Ιατρικού Συλλόγου Πάτρας, Άννα Μαστοράκου, μιλώντας στο Σκάι.
Όπως εξήγησε αυτά τα άτομα παίρνουν τηλέφωνο σε ιατρεία, εμβολιαστικά κέντρα, εμβολιαστικές γραμμές ή δομές που έχουν την δυνατότητα να εκδίδουν rapid test όπως φαρμακεία, ιατρεία, διαγνωστικά εργαστήρια και ζητούν τηλεφωνικά να έχουν ένα θετικό αποτέλεσμα rapid test ή μοριακού ώστε να έχουν πιστοποιητικό νόσησης έναντι κάποια αμοιβής. Παράλληλα, υπογράμμισε ότι υπάρχουν και αντιεμβολιαστές όπως συνέβη στην περίπτωση της Καρδίτσας που παρεισφρέουν στις εμβολιαστικές γραμμές με όποιες συνεπειες έχει αυτό.
Η κα Μαστοράκου υπογράμμισε ότι οι καταγγελίες αυτές προέρχονται από γιατρούς. Μάλιστα αναφέρθηκε σε «ταρίφα» 100 ή 200 ευρώ για να έχουν αυτό το πιστοποιητικό είτε νόσησης είτε εμβολιασμού.
«Έχω αναφορές από πολλές περιοχές της χώρας και προκύπτει από την πίεση που υπάρχει τώρα στην κοινωνία για να λάβουν τα προνόμια των εμβολιασμένων» σημείωσε χαρακτηριστικά.
Η ίδια ανέφερε ότι αυτές οι πιέσεις εντάθηκαν το τελευταίο χρονικό διάστημα και ότι γίνονται τηλεφωνικά όποτε δεν είναι καταγεγραμμένες. Μάλιστα, τόνισε ότι η πίεση είναι μεγάλη και συντεταγμένη και ότι γι αυτό αναφέρεται σε μια οργανωμένη προσπάθεια.
Παράλληλα μίλησε και για ομάδες που δίνουν γραμμές συμπεριφοράς και σε κάποιους που είναι ανυποψίαστοι δίνοντας ως παράδειγμα την άρνηση σε διασωλήνωση.
«Καταγράφονται πανομοιότυπες συμπεριφορές καθημερινά στα ιατρεία της χώρας», είπε ενδεικτικά.
Η κα Μαστοράκου ανέφερε ότι έχει ενημερώσει τον κ. Κοντοζαμάνη και τον κ. Θεμιστοκλέους για αυτές τις καταγγελίες και αναφορές.
«Υπάρχουν αναφορές ότι δηλώνουν ψευδώς ότι έχουν νοσήσει, υπάρχουν καταγγελίες για να μην κάνουν το εμβόλιο» δήλωσε επίσης και ο υπουργός Υγείας, ο υπουργός Υγείας, Θάνος Πλεύρης, μιλώντας στο Σκάι.
Υπενθυμίζεται ότι στα χέρια του εισαγγελέα βρίσκεται πλέον ο φάκελος με τους μαϊμού εμβολιασμούς στην Καρδίτσα. Μάλιστα στο στόχαστρο των αρχών, δεν βρίσκεται μόνο η διοικητική υπάλληλος στο κέντρο υγείας Παλαμά που οργάνωσε την κομπίνα, αλλά και όσοι πήραν το πιστοποιητικό, χωρίς να εμβολιαστούν
«Η ΕΔΕ συνεχίζεται και με τους υπόλοιπους υπαλλήλους για να μας δείξουν ακριβώς ποιοι εμπλέκονται και ποιοι είναι σε όλη αυτήν την ιστορία. Σύμφωνα με τις καταθέσεις των υπολοίπων μαρτύρων φαίνεται να έχει ομολογήσει» ανέφερε ο Διοικητής 5ης ΥΠΕ Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος, Φώτης Σερέτης.
ΠΩΣ ΣΤΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΙΚΟΝΙΚΟΙ ΕΜΒΟΛΙΑΣΜΟΙ
Η διοικητική υπάλληλος κλήθηκε να βοηθήσει στο εμβολιαστικό τμήμα του Παλαμά, τον Ιούλιο.. Τότε ξεκινά να πηγαίνει στο κέντρο υγείας ακόμη και απογεύματα για να διεκπεραιώσει -όπως ισχυριζόταν κάποιες εκκρεμότητες. Αυτό που έκανε όμως στην πραγματικότητα.... ήταν να χρησιμοποιεί το τάμπλετ με τους κωδικούς άλλων υγειονομικών, και έτσι να πιστοποιεί τον εμβολιασμό σε όποιον ήθελε, χωρίς ασφαλώς να γίνεται το εμβόλιο. Το στοιχείο, που στην ουσία την πρόδωσε ήταν ότι δεν είχε την δυνατότητα σφράγισης του εγγράφου.
«Όλοι τη γνωρίζαμε και μπήκε στα εμβόλια τον τελευταίο καιρό για να αναπληρώσει κάποιες άδειες» είπε ο Πρόεδρος Ιατρικού Συλλόγου, Σπανιας Αριστοτέλης.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο επίκεντρο των ερευνών βρίσκονται μεταξύ άλλων πρόσωπα από το στενό περιβάλλον και συγγενείς της διοικητικής υπαλλήλου. Στον φάκελο του εισαγγελέα περιλαμβάνονται έως τώρα 33 πρόσωπα, ενώ δόσεις εμμβολιασμού που έχουν ταυτοποιηθεί ώς υποπτες είναι 44.
Στο κέντρο Υγείας Παλαμά, έχουν πραγματοποιηθεί 31.000 εμβολιασμοί. Η ιδιαιτερότητα του κέντρου είναι πως γινόταν εμβολιασμός με Pfizer και για αυτό υπήρχε αυξημένη ζήτηση.
Αιματηρή συμπλοκή αν ηλίκων με τρεις τραυματίες σε πάρκο στο κέντρο της Αθήνας είχαμε το βράδυ σύμφωνα με πληροφορίες του «L&O».
Δυο ομάδες Αφγανών, ήρθαν στα χέρια στις έντεκα και μισή το βράδυ , στη συμβολή των οδών Βρυάντος και Αστυπάλαιας στη Κυψέλη. Τουλάχιστον οκτώ αν ήλικοι σύμφωνα με τις αστυνομικές αρχές, συνεπλάκησαν και δεν άργησαν να βγουν μαχαίρια. Τρεις αν ήλικοι δέχτηκαν μαχαιριές στο θώρακα και την κοιλιά και έπεσαν αιμόφυρτοι στο έδαφος. Με ασθενοφόρα μεταφέρθηκαν στο Λαϊκό Νοσοκομείο. Ο ένας που ήταν πιο σοβαρά διακομίστηκε στο ΚΑΤ, ο δεύτερος παραμένει στο Λαϊκό και ο τρίτος πήρε εξιτήριο.
Η αστυνομία μετά από έρευνες πέρασε χειροπέδες σε τρεις 16χ ρονους που οδηγήθηκαν στις δικαστικές αρχές. Όπως είπαν στους αστυνομικούς Υποδιεύθυνσης Ασφάλειας Αθηνών είχαν προσωπικές διαφορές με τα θύματα.
Μετά από καταγγελίες ο νεαρός προσήχθη και εξετάζεται ως ύποπτος του εμπρησμού
Ύποπτος για την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε το μεσημέρι στο κέντρο φιλοξενίας προσφύγων στο Σκαραμαγκά, θεωρείται ένας αλλοδαπός που ανακρίνεται από τις αρχές.
Ο φερόμενος ως δράστης έβαλε φωτιά σε ένα κοντέινερ της δομής και οι φλόγες επεκτάθηκαν σε άλλους τρεις οικίσκους. Στο hotspot έφτασαν πέντε οχήματα της πυροσβεστικής με δώδεκα πυροσβέστες, που έσβησαν τις φλόγες.
Μετά από καταγγελίες ο νεαρός αλλοδαπός προσήχθη και εξετάζεται ως ύποπτος του εμπρησμού, από ανακριτικούς υπαλλήλους του πυροσβεστικού σώματος.
Eφυγε από τη ζωή σε ηλικία 88 ετών ο σπουδαίος Γάλλος ηθοποιός Ζαν Πολ Μπελμοντό.
Ο Ζαν Πολ Μπελμοντό γεννήθηκε στις 9 Απριλίου 1933 στο Νεϊγί-συρ-Σεν, βορειοδυτικά του Παρισιού μέσα σε καλλιτεχνική οικογένεια. Ο πατέρας του, Πολ Μπελμοντό, ήταν γλύπτης με ιταλικές ρίζες και η μητέρα ζωγράφος. Ωστόσο, ο μικρός Μπελμοντό δεν είχε φανερώσει καμία καλλιτεχνική κλίση στα εφηβικά του χρόνια. Αντιθέτως, έδειξε από την αρχή κλίση στα αθλητικά. Δεν τα πήγαινε καλά στο σχολείο και το πάθος του σε αυτή την ηλικία ήταν το μποξ και το ποδόσφαιρο, ενώ μάλιστα έκανε και προπονήσεις μποξ.
Αποφάσισε έτσι να γίνει πυγμάχος και στη σύντομη καριέρα του στα ρινγκ ήταν μάλιστα αήττητος. Το ντεμπούτο του το έκανε το 1949 ρίχνοντας νοκάουτ τον αντίπαλό του από τον πρώτο γύρο, αν και την επόμενη κιόλας χρονιά, συνειδητοποιώντας τις θυσίες που έπρεπε να κάνει για να γίνει επαγγελματίας, τα παράτησε.
Τότε στράφηκε στην υποκριτική και έγινε δεκτός στην Εθνική Σχολή Δραματικής Τέχνης του Παρισιού και αποφοιτώντας το 1956 βρήκε αμέσως δουλειά στο σινεμά.
Με ένα τσιγάρο μόνιμα στο στόμα του, ο Ζαν Πολ Μπελμοντό ξεκίνησε την καριέρα του το 1957 παίζοντας μερικά μικρορολάκια σε γαλλικές ταινίες της εποχής και βρέθηκε στην αντίπερα όχθη από τον υπερβολικά όμορφο Αλέν Ντελόν, με τους κριτικούς να χαρακτηρίζουν τον Μπελμοντό «γοητευτικά άσχημο» – αν και πολλές θαυμάστριές του και μη, θα διαφωνούσαν με αυτό.
Ο πρώτος του πρωταγωνιστικός ρόλος ήρθε το 1958 με το Les copains du Dimanche και μετά από διάφορες συνεργασίες, όπως με τον σκηνοθέτη Μαρκ Αλεγκρέ στο Έγκλημα στην Place Pigalle (Sois belle et tais-toi, 1958) και το Τελευταίο Ραντεβού (Un drôle de Dimanche, 1958), τον Μαρσέλ Καρνέ στους Ζαβολιάρηδες (Les tricheurs, 1958), αλλά και τον ρόλο του ως Ντ’ Αρτανιάν στην τηλεοπτική ταινία Οι 3 σωματοφύλακες, ήρθε ο ρόλος που θα έκανε το όνομά του γνωστό σε μία ταινία που εκπροσωπούσε το «Νέο κύμα».
Το αναντίρρητο ταλέντο και η χαλαρή κινηματογραφική παρουσία του Ζαν Πολ Μπελμοντό έτυχαν της προσοχής του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, σε μια ευτυχή συγκυρία που θα απέδιδε σύντομα αριστουργήματα. Ο Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, που μέχρι τότε είχε σκηνοθετήσει τρεις μικρού μήκους ταινίες, σκηνοθέτησε το 1960 το πασίγνωστο Με κομμένη την ανάσα (À bout de soufflé), όπου ο Μπελμοντό πρωταγωνιστεί ως κακοποιός που προσπαθεί να ξεφύγει από την αστυνομία και βρίσκει καταφύγιο σε μία εφήμερη ερωτική σχέση με μία Αμερικανίδα. Ο Μπελμοντό ενσάρκωσε τον χαρακτήρα του με μία ποιητική ελαφρότητα που κανείς Γάλλος ηθοποιός δεν είχε επιδείξει μέχρι τότε. Ο ρόλος του Μπελμοντό ως Μισέλ τον καθιέρωσε ως style-icon και παρ’ όλο που οι ρόλοι που προηγήθηκαν ήταν λιγοστοί και ο Μπελμοντό βρισκόταν μόλις στην αρχή της καριέρας του, η ταινία αυτή τον καθιέρωσε ως «κλασικό». Το Με κομμένη την ανάσα εκτόξευσε τη φήμη του Γκοντάρ και του Μπελμοντό στα ύψη και εγκαινίασε με αριστουργηματικό τρόπο τη νέα σχολή κινηματογραφικής σκέψης που θα έμενε γνωστή ως Nouvelle Vague (Νέο Κύμα). Το γαλλικό σινεμά είχε βρει την απάντησή του στον Αμερικανό Τζέιμς Ντιν. Δεν είναι τυχαίο πως κάθε κείμενο που έχει γραφτεί για τον Ζαν Πολ Μπελμοντό ξεκινάει και τελειώνει με μία αναφορά στο Με κομμένη την ανάσα. Το ντεμπούτο του Γκοντάρ δεν ήταν o καλύτερος ρόλος που έπαιξε ποτέ ο Μπελμοντό, αλλά ήταν με διαφορά η ταινία που αποφάσισε πως στο πρόσωπο του 27χρονου τότε ηθοποιού το νέο γαλλικό σινεμά είχε μόλις ανακαλύψει τον πρώτο του μεγάλο ήρωα.
Την ίδια χρονιά, ο Μπελμοντό έπαιξε στο φιλμ του Βιττόριο ντε Σίκα Η Ατιμασμένη (La ciociara, 1960), η οποία επέκτεινε τη φήμη του σε παγκόσμιο βεληνεκές.
Το 1961 ο Γκοντάρ τον επιστράτευσε και πάλι για το Η Κυρία θέλει έρωτα (Une femme est une femme) και την ίδια χρονιά έγινε ο Εφημέριος (Léon Morin, Prêtre) του Ζαν Πιερ Μελβίλ, αποσπώντας την πρώτη του υποψηφιότητα για βραβείο BAFTA καλύτερου ξένου ηθοποιού. Την επόμενη χρονιά ξανασυνεργάστηκε με τον Μελβίλ όταν υποδύθηκε τον Σιλιάν, έναν πληροφοριοδότη της αστυνομίας, στην ταινία Ο Χαφιές (Le Doulos), ένα διαμάντι του σινεμά που κατατάχθηκε από το περιοδικό Empire στις 500 καλύτερες όλων των εποχών. Την ίδια χρονιά βρέθηκε στο πλευρό της Κλαούντια Καρντινάλε στη θρυλική κομεντί του Φιλίπ Ντε Μπροκά Καρτούς (Cartouche).
Το 1963 έπαιξε στο Καυτό πεζοδρόμιο (Peau de banane) με τη Ζαν Μορώ και λίγο αργότερα βρέθηκε και πάλι στα χέρια του Μελβίλ για την ταινία Ο μεγάλος τυχοδιώκτης (L’ aîné des Ferchaux, 1963), όπου υποδύθηκε έναν νεαρό μποξέρ σε ρόλο σωματοφύλακα.
Προσπαθώντας να μην τυποποιηθεί, ο Μπελμοντό έπαιξε στον Άνθρωπο από το Ρίο (L’Homme de Rio, 1964) του Φιλίπ ντε Μπροκά, μία κομεντί περιπέτεια υποψήφια για Όσκαρ, που αποτέλεσε μεγάλη εμπορική επιτυχία στη Γαλλία και όπου ο Μπελμοντό πρωταγωνιστεί με την αδερφή της Κατρίν Ντενέβ, Φρανσουάζ Ντορλεάκ. Εκεί ο Μπελμοντό δείχνει μία στροφή από τη «Νουβέλ βαγκ» σε μία πιο εμπορική τάση, με τις κωμωδίες.
Μακριά πια από τις σκηνοθετικές οδηγίες των σκηνοθετών του Νέου Κύματος, ο Μπελμοντό γύριζε με καταιγιστικούς ρυθμούς τη μία ταινία πίσω από την άλλη και στη φιλμογραφία του προστέθηκαν γκανγκστερικές ταινίες, μαύρες κωμωδίες, ανάλαφρες κομεντί, θρίλερ (όπως οι ταινίες του Μπροκά της εποχής), έχοντας κάνει πλέον σαφή στροφή προς το εμπορικό σινεμά.
Το 1970 ήταν και πάλι συμπρωταγωνιστής με τον Αλέν Ντελόν στο γκανγκστερικό Μπορσαλίνο (Borsalino) του Ζακ Ντερέ. Το 1971 βρέθηκε στην Ελλάδα μαζί με τον Ομάρ Σαρίφ για τα γυρίσματα της ταινίας Οι διαρρήκτες (Le casse, 1971) του Ανρί Βερνέιγ.
Το 1972 έπαιξε στη μαύρη κωμωδία Απίθανος, σατανικός και… ωραίος (Docteur Popaul) του Κλοντ Σαμπρόλ, έχοντας στο πλευρό του τη Μία Φάροου και τη Λάουρα Αντονέλι, και ερμήνευσε τον Πολ, ο οποίος ως πρώην γυναικάς, προσπαθεί να αναθεωρήσει τις απόψεις του, πιστεύοντας ότι δεν πρέπει να εμπιστεύεται πλέον όμορφες γυναίκες. Το 1974 έπαιξε στη δραματική ταινία Stavisky… του Αλέν Ρενέ -ο οποίος αν και δεν ήταν ποτέ επίσημο μέλος του «Νέου Κύματος» η δουλειά του το υποστηρίζει- όπου ο Μπελμοντό βρέθηκε σε μία από τις πιο αντι-εμπορικές δουλειές της καριέρας του υποδυόμενος τον μεγαλοαπατεώνα επιχειρηματία Αλεξάντρ Σταβίσκι.
Η εμπορική αποτυχία της τελευταίας του ταινίας, έκανε τον Μπελμοντό να δείχνει απρόθυμος πλέον να συνεργαστεί με σκηνοθέτες του «Νέου Κύματος» και να αναζητά περισσότερο τις εμπορικές ταινίες, ξανά. Επόμενο βήμα η ταινία Ένας αξιολάτρευτος παλιάνθρωπος (L’ incorrigible, 1975) του Μπροκά, όπου ερμήνευσε και πάλι τον μικροαπατεώνα, και τα θρίλερ Τρόμος πάνω απ’ την πόλη (Peur sur la ville, 1975) και Εν ονόματι της βίας (L’ Alpagueur, 1976). Συνέχισε στο ίδιο μοτίβο και το 1979 πρωταγωνίστησε στην κομεντί Μπάτσος ή αλήτης (Flic ou Voyou), που σημείωσε μεγάλη επιτυχία, ξεκινώντας μία επιτυχημένη συνεργασία με τον σκηνοθέτη Ζορζ Λοτνέρ, την οποία συνέχισαν αργότερα με τις ταινίες Ο μάγκας με τα 1000 πρόσωπα (Le Guignolo, 1979), Ο επαγγελματίας (Le Professionnel, 1981), Ο πολυγαμικός (Joyeuses Pâques, 1984) και την ταινία μυστηρίου L’inconnu dans la maison (1992).
Από τα τέλη της δεκαετίας του 1980 ο Ζαν Πολ Μπελμοντό ήταν πια ένας σπουδαίος δραματικός και πολύπειρος ηθοποιός, ανεβαίνοντας ολοένα και πιο συχνά στο θεατρικό σανίδι. Το 1987 κέρδισε βραβείο Σεζάρ καλύτερου ηθοποιού για την ταινία Ο κυνηγός της περιπέτειας (Itinéraire d’un enfant gâté), έχοντας βραβευτεί λίγες φορές στη ζωή του, παρά το εύρος της καριέρας του.
Τη δεκαετία του 1990 οι κομεντί όπως το Désiré (1996) και το Ανάμεσα σε δυο μπαμπάδες (1 chance sur 2, 1998) όπου συνάντησε ξανά τον Αλέν Ντελόν, συνεχίστηκαν, αλλά ταυτόχρονα έκανε και πιο δημιουργικές δουλειές, όπως το Εκατό και μια νύχτες (Les cent et une nuits de Simon Cinéma, 1995) της Ανιές Βαρντά και τους Άθλιους (Les Misérables) πάνω στο έργο του Βικτόρ Ουγκώ, την ίδια χρονιά[12].
Τώρα ήταν αρκετά επιλεκτικός στους ρόλους του, αν και την καριέρα του ανέκοψε το εγκεφαλικό επεισόδιο που υπέστη το 2001 και του στέρησε την ικανότητα της απρόσκοπτης ομιλίας. Στο σινεμά επέστρεψε ως ζωντανός θρύλος έπειτα από διάστημα εφτά ετών με τον Άνθρωπο και τον σκύλο του (Un homme et son chien, 2008), ερμηνεύοντας έναν άνθρωπο άστεγο και ηλικιωμένο που περιπλανιέται στο Παρίσι με τον σκύλο του.
Το 2011, ο «άσχημος γόης» του γαλλικού κινηματογράφου τιμήθηκε στις Κάννες με ειδικό Χρυσό Φοίνικα[13] για τη συνολική προσφορά του στην έβδομη τέχνη[14], ενώ με αφορμή την εμφάνιση και τη βράβευσή του, προβλήθηκε το ντοκιμαντέρ Belmondo…Itineraire των Βενσάν Περό και Τζεφ Ντόμενεχ, το Ένας υπέροχος κατάσκοπος[15] (Magnifique, 1973) του Φιλίπ ντε Μπροκά και το 100.000 δολάρια στον ήλιο (Cent mille dollars au soleil, 1964) του Ανρί Βερνέιγ. Ο «Μπελ Μπελ», όπως τον αποκαλούν οι φίλοι του, χαρακτήρισε τον ειδικό Χρυσό Φοίνικα «δώρο θεού», καθώς στα 53 χρόνια που δούλεψε στον κινηματογράφο (1956-2008) δεν τιμήθηκε ποτέ με κάποιο σημαντικό βραβείο (εκτός από ένα Σεζάρ)[16].
Προσωπική ζωή
Ο «αέρας» και το αρρενωπό στυλ του Μπελμοντό αποδείχθηκαν ακαταμάχητα για τις γυναίκες της εποχής του. Στην προσωπική του ζωή, έχει δύο γάμους στο ενεργητικό του: με την Ελοντί Κονσταντάν (1953-1965), με την οποία χώρισε όταν αποκαλύφθηκε ο παράνομος δεσμός του με την Ούρσουλα Άντρες, και τη Ναταλί Ταρντιβέλ, την οποία γνώρισε το 1989 ως 24χρονη κοπέλα και έμεινε στο πλευρό της επισήμως από το 2002 έως το 2008. Έχει αποκτήσει επίσης τέσσερα παιδιά, αν και η μεγαλύτερή του κόρη έχασε τη ζωή της σε πυρκαγιά το 1994. Σύντροφος του Ζαν Πολ Μπελμοντό υπήρξε για οκτώ χρόνια (1972-1980) η ηθοποιός Λάουρα Αντονέλι. Στο φεστιβάλ των Καννών, το 2011, εμφανίστηκε με τη νέα του σύντροφο, την κατά 45 χρόνια νεότερή του και πρώην Playmate, Μπάρμπαρα Γκαντόλφι από το Βέλγιο.
Παραιτήθηκε ο πρόεδρος της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) και πρώην πρόεδρος Εφετών των Διοικητικών Δικαστηρίων, μετά από δημοσιεύματα που έκαναν λόγο για «βιασμό Πρωτοδίκου», καθώς και για άλλες καταγγελίες γυναικών περί σεξουαλικών παρενοχλήσεων από το συγκεκριμένο πρόσωπο.
Στην επιστολή της παραίτησής του δηλώνει αθώος. Θυμίζουμε ότι στο τέλος Αυγούστου, δικαστική λειτουργός εν ενεργεία, κατήγγειλε ότι «βιάστηκε από πρώην δικαστή και βασικό στέλεχος της Αρχής Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών», ενώ σε βάρος του ίδιου προσώπου έχουν υπάρξει και καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση από υπαλλήλους της ανεξάρτητης αρχής.
Σύμφωνα με την καταγγέλλουσα, η πράξη του βιασμού δεν έχει παραγραφεί και τελέστηκε σε ξενοδοχείο της Εκάλης.
Αφαίρεσε συνολικά το ποσό περίπου των 2.000 ευρώ, καθώς και κινητά, κοσμήματα και άλλα αντικείμενα
Στην εξιχνίαση οκτώ υποθέσεων κλοπών, καθώς και δύο υποθέσεων που αφορούσαν απόπειρες κλοπών, σε δωμάτια ξενοδοχείων στους δήμους Χανίων και Πλατανιά, προχώρησε η Αστυνομία στα Χανιά. Για τις υποθέσεις αυτές συνελήφθη αλλοδαπός, που κατηγορείται για διακεκριμένες περιπτώσεις κλοπών.
Σύμφωνα με την ΕΛΑΣ, ο κατηγορούμενος, από τις 25 Αυγούστου έως και τις 2 Σεπτεμβρίου, αφαίρεσε από δωμάτια ξενοδοχειακών μονάδων συνολικά το χρηματικό ποσό των 1.965 ευρώ. Επιπλέον, αφαίρεσε κινητά τηλέφωνα, κοσμήματα και διάφορα άλλα αντικείμενα, συνολικής χρηματικής αξίας 900 ευρώ.
Ο δράστης συνελήφθη τις μεταμεσονύκτιες ώρες της 4ης Σεπτεμβρίου, ενώ έβγαινε από εξωτερικούς χώρους ξενοδοχειακής μονάδας.
Ακολούθησαν έλεγχοι στον αλλοδαπό, στην δίκυκλη μοτοσυκλέτα με την οποία κινείτο και στο σπίτι του, όπου βρέθηκαν και κατασχέθηκαν συνολικά το χρηματικό ποσό των 285 ευρώ, τρία κινητά τηλέφωνα, δύο ρολόγια χειρός, ηλεκτρονικές συσκευές (φορτιστές κινητών και ακουστικά) και δύο μαχαίρια. Επιπλέον, κατασχέθηκε η δίκυκλη μοτοσυκλέτα ως μέσον τέλεσης των κλοπών.
Η προανάκριση συνεχίζεται από την Υποδιεύθυνση Ασφάλειας Χανίων.
Η γυναίκα φέρεται ότι δολοφονήθηκε στο σπίτι της, μπροστά σε συγγενείς της – Ανησυχία για τα δικαιώματα των γυναικών στο Αφγανιστάν – Οι Ταλιμπάν αρνούνται ότι είχαν εμπλοκή στο περιστατικό
Μαχητές των Ταλιμπάν κατηγορούνται ότι σκότωσαν μία έγκυο αστυνομικό σε επαρχιακή πόλη του Αφγανιστάν, κατήγγειλαν μάρτυρες στο BBC.
Η γυναίκα, που ονομάζεται στα τοπικά μέσα ενημέρωσης ως Μπανού Νεγκάρ, δολοφονήθηκε στο σπίτι της, μπροστά σε συγγενείς της στο Φιροζόκο, την πρωτεύουσα του κεντρικού Ghor.
Η δολοφονία έγινε εν μέσω αυξανόμενων αναφορών για καταπίεση των γυναικών στο Αφγανιστάν.
Πάντως, οι Ταλιμπάν αρνούνται ότι είχαν εμπλοκή στον θάνατο της εγκύου αστυνομικού και σημειώνουν ότι ερευνούν το περιστατικό. Εκπρόσωπος των Ταλιμπάν δήλωσε στο BBC ότι έχουν ενημερωθεί για το περιστατικό. «Επιβεβαιώνω ότι δεν την σκότωσαν οι Ταλιμπάν, οι έρευνές μας συνεχίζονται». Ο εκπρόσωπος επανέλαβε ότι οι Ταλιμπάν έχουν ήδη ανακοινώσει αμνηστία για όσους εργάστηκαν για την προηγούμενη διοίκηση και απέδωσε τη δολοφονία της Νεγκάρ είτε σε προσωπική έχθρα είτε σε κάτι άλλο.
Μέχρι στιγμής, δεν είναι ξεκάθαρες οι λεπτομέρειες της δολοφονίας, καθώς πολλοί στο Φιροζόκο φοβούνται για εκδίκηση, εάν μιλήσουν. Τρεις πηγές ανέφεραν στο BBC ότι οι Ταλιμπάν χτύπησαν και πυροβόλησαν τη γυναίκα μπροστά στα μάτια του συζύγου της και των παιδιών της το Σάββατο.
Η οικογένεια ανέφερε ότι η Νεγκάρ, που εργαζόταν στην τοπική φυλακή, ήταν έγκυος στον όγδοο μήνα. Τρεις ένοπλοι έφτασαν στο σπίτι το σάββατο και την έψαξαν πριν δέσουν τα μέλη της οικογένειας, λένε συγγενείς. Οι εισβολείς ακούστηκαν να μιλούν αραβικά, είπε ένας μάρτυρας.
Ανησυχία για περιστατικά βίας και καταστολής
Από τότε που οι Ταλιμπάν ανέλαβαν την εξουσία, στις 15 Αυγούστου, έχουν προσπαθήσει να δώσουν μία πιο μετριοπαθή εικόνα. Ωστόσο, σε περιοχές του Αφγανιστάν αναφέρονται περιστατικά βίας και καταστολής.
Οργανώσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων έχουν καταγράψει δολοφονίες εκδίκησης, κρατήσεις και εκτελέσεις θρησκευτικών μειονοτήτων. Οι Ταλιμπάν δημοσίως έχουν υποστηρίξει ότι δεν θα επιδιώξουν αντίποινα εις βάρος όσων εργάστηκαν για την προηγούμενη διακυβέρνηση.
Η εικόνα για το τι επικρατεί στο Αφγανιστάν είναι θολή, ενώ πολλοί εκφράζουν ανησυχίες για το μέλλον. Υπάρχουν και Αφγανοί που επέλεξαν να αναζητήσουν καταφύγιο σε ασφαλείς περιοχές.
Οι Ταλιμπάν υποστηρίζουν ότι οι γυναίκες και τα κορίτσια θα έχουν όλα τα δικαιώματα που τους αναγνωρίζει το Ισλάμ. Ωστόσο σήμερα, οι Ταλιμπάν έδωσαν περισσότερες λεπτομέρειες για το πώς προτίθενται να χειριστούν το ζήτημα. Σε ένα εκτεταμένο έγγραφο αναφέρεται ότι οι άνδρες και οι γυναίκες στα πανεπιστήμια θα είναι χωριστά και αν χρειάζεται θα τοποθετηθεί κουρτίνα. Ιδανικά, οι γυναίκες μαθήτριες θα διδάσκονται από γυναίκες καθηγήτριες. Αν κάτι τέτοιο δεν είναι εφικτό, θα αναλάβουν μεγάλοι άνδρες με καλό χαρακτήρα, μετέδωσε το Γαλλικό Πρακτορείο.
Οι γυναίκες φοιτήτριες θα πρέπει να φορούν να φορούν μαύρη αμπάγια σε συνδυασμό με ένα νικάμπ που καλύπτει το πρόσωπο.
Ένα απίστευτο περιστατικό συνέβη μέσα στο αεροσκάφος της γραμμής Χανιά- Αθήνα. Δύο γυναίκες αρνήθηκαν να φορέσουν μάσκα με αποτέλεσμα να χρειαστεί να τις κατέβασαν από αυτό.
Πρόκειται για μία Ελληνίδα και μία Γαλλίδα οι οποίες το μεσημέρι της Κυριακής θέλησαν να ταξιδέψουν με πτήση της Aegean από το αεροδρόμιο “Γ. Δασκαλογιάννης” στο “Ελ. Βενιζέλος” στην Αθήνα. Οι δύο γυναίκες ωστόσο αρνήθηκαν να φορέσουν μάσκα μέσα στο αεροσκάφος παρά τις οδηγίες του πληρώματος.
Τότε ο πιλότος κάλεσε την αστυνομία και ζήτησε να τις απομακρύνει. Το αεροπλάνο αναχώρησε λίγο αργότερα, χωρίς τις…αρνήτριες της μάσκας.