Police-Voice blog ➤
Χωρίς προηγούμενο ήταν η κινητοποίηση των κατοίκων του μικρού χωριού Μαραθόπολη στο δήμο Τριφυλίας, όταν ενημερώθηκαν ότι δυο άγνωστοι διαρρήκτες προσπαθούσαν να εισβάλλουν στο σπίτι συγχωριανών τους λίγο πριν ξεκινήσει η περιφορά του Επιταφίου!
Σε χρόνο- μηδέν, το σπίτι και ολόκληρο το οικοδομικό τετράγωνο βρέθηκαν σε έναν ανθρώπινο κλοιό από τους κατοίκους που δεν ξεπερνούν τους 650! Παράλληλα, κινητοποιήθηκε και η Αστυνομία, με αποτέλεσμα να φτάσουν σε ελάχιστα λεπτά άνδρες της Ο.Π.Κ.Ε. και του τμήματος Γαργαλιάνων που ξεκίνησαν αμέσως επιχείρηση για να πιάσουν στα πράσα τους εισβολείς!
Ωστόσο, εκείνοι κατάφεραν να διαφύγουν «σπάζοντας» τον αποκλεισμό, χωρίς κανείς να τους πάρει είδηση! Παρά τις προσαγωγές υπόπτων που έγιναν από την ευρύτερη περιοχή, τα ίχνη τους δεν εντοπίστηκαν και η προανάκριση βρίσκεται σε εξέλιξη. Την άκαρπη κινητοποίηση είχε προκαλέσει ο γιος του ιδιοκτήτη του σπιτιού, που τηλεφώνησε στον πατέρα του ότι δυο μαυροντυμένοι άνδρες προσπάθησαν να μπουν στο σπίτι.
Πηγή ➤
Πολυμελής εγκληματική οργάνωση που εισήγαγε, από την Αλβανία στην Ελλάδα, μεγάλες ποσότητες ναρκωτικών με σκοπό τη νόθευση και την περαιτέρω διακίνησή τους στην εγχώρια αγορά, εξαρθρώθηκε, από την Υποδιεύθυνση Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφάλειας Αττικής. Ειδικότερα, συνελήφθησαν, στο Αιγάλεω, τρείς Αλβανοί, ηλικίας 21, 38 και 48 ετών, μέλη της οργάνωσης, ενώ κατηγορούνται δεκαεννέα άτομα, εκ των οποίων δύο είναι, επίσης, μέλη της κυκλώματος.
Σύμφωνα με την αστυνομία, ο 38χρονος ήταν υπεύθυνος για την εισαγωγή των ναρκωτικών από την Αλβανία, μέσω του συνοριακού σταθμού στην Φλώρινα, τα οποία μετέφερε μέσα σε αυτοκίνητο, που είχε μετασκευάσει με ειδικές κρύπτες. Παράλληλα, ο 46χρονος ήταν υπεύθυνος για την αποθήκευση, τη νόθευση και την επανατυποποίηση των ναρκωτικών.
Από την έρευνα σε οικίες, χώρους και οχήματα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν, μεταξύ άλλων: Ποσότητα ακατέργαστης κάνναβης βάρους 25 κιλών και 452 γραμμαρίων, ηρωίνη βάρους 3.589 γραμμαρίων, κοκαΐνη βάρους 130 γραμμαρίων, ουσία νόθευσης βάρους 39 κιλών και 150 γραμμαρίων και το χρηματικό ποσό των 4.850 ευρώ.
Οι συλληφθέντες οδηγήθηκαν στον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών.
Βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής σε γνωστή παραλιακή ψαροταβέρνα της Πάτρας με πρωταγωνιστή γνωστό Πατρινό γιατρό και τον ιδιοκτήτη του καταστήματος.
Όταν ήρθε η στιγμή της εξόφληση του λογαριασμού, η μη ύπαρξη μηχανήματος POS στο κατάστημα, προκάλεσε την αντίδραση του πελάτη ο οποίος δήλωσε πως ο ιδιοκτήτης ήταν υποχρεωμένος να διαθέτει μηχάνημα ή στην αντίθετη περίπτωση να ενημερώνει μέσα από ανάρτηση σε εμφανές σημείο, πως δεν υπάρχει δυνατότητα πληρωμής με κάρτα για να γνωρίζει πριν κάτσει και παραγγείλει.
Η πρόθεση του γιατρού να αποχωρήσει χωρίς να πληρώσει προκάλεσε την αντίδραση του ιδιοκτήτη με αποτέλεσμα να ανέβουν οι τόνοι και να ακουστούν βαριές κουβέντες με τον σερβιτόρο του καταστήματος να πιάνει τον πελάτη από το λαιμό. Το επεισόδιο έληξε χάρη στη επέμβαση των ψυχραιμοτέρων ενώ ο γνωστός πατρινός γιατρός έφυγε από το μαγαζί χωρίς να πληρώσει.
Η εκθαμβωτική ομορφιά της – Ο ερωτάς της με τον «Τουρκάκη»- Η δολοφονία του αδερφού της
Μια πανέμορφη κοπέλα από τη Φωκίδα, που έζησε τον 19ο αιώνα και έμεινε γνωστή στην ιστορία ως Μαρία Πενταγιώτισσα, είναι το πρόσωπο που θα μας απασχολήσει στο σημερινό άρθρο. Θα αναφέρουμε άγνωστα, καινούργια στοιχεία για την πολυτάραχη ζωή της και την «παρουσία» της σε πολλά μυθιστορήματα, δημοτικά (και όχι μόνο) τραγούδια, θεατρικά έργα, ταινίες κλπ.
Πολλές και πολλοί, ίσως νομίζουν ότι η Μαρία η Πενταγιώτισσα δεν ήταν υπαρκτό πρόσωπο. Πρόκειται για εσφαλμένη εντύπωση. Εκείνο που δεν έχει ξεκαθαρίσει είναι κάποιες πτυχές της ζωής της. Υπάρχουν διαφορετικές εκδοχές, αλληλοσυγκρουόμενες σε πολλά σημεία. Θα τις αναφέρουμε εδώ όλες για να έχουν πλήρη εικόνα οι αναγνώστες του protothema.gr.
Η εκπάγλου καλλονής Ρουμελιώτισσα
Η Μαρία γεννήθηκε στους Πενταγιούς (από το Πέντε Άγιοι κατά τον Δ. Γεωργακά) Δωρίδος στη Φωκίδα, το 1821.
Το χωριό Πενταγιοί
Ο πατέρας της, ήταν γραμμματοδιδάσκαλος, όπως και ο αδερφός της Θανάσης (δάσκαλοι δηλαδή των πρώτων, των βασικών γραμμάτων). Ήταν πολύ όμορφη και μάλιστα έμπαινε στην εκκλησία χωρίς μαντίλι (όχι μαντίλα, μην παρεξηγηθούμε…) στο κεφάλι, κάτι τολμηρό και… εκσυγχρονιστικό για την εποχή της. Οι συγχωριανές της ψιθύριζαν «ήρθε η πριμαντόνα».
Λέγεται μάλιστα, ότι ακόμα και η βασίλισσα Αμαλία έμεινε έκθαμβη από την ομορφιά της, όταν η Μαρία έσυρε τον χορό στη Λιβαδειά το 1845, προς τιμήν της. Το σίγουρο είναι, ότι πολλοί άντρες την ερωτεύτηκαν. Αλλού αναφέρεται ότι είχε πολλούς εραστές, ενώ ο Δημήτρης Χρ. Χαλατσάς στα »Ληστρικά Τραγούδια» εκδ. 2003, βιβλιοπωλείο της Εστίας, δεν γράφει κάτι τέτοιο. Ο Χαλατσάς αναφέρει ότι το επώνυμό της ήταν Αθανασοπούλου και το Δασκαλοπούλου που γράφουν οι άλλοι, οφείλεται στο επάγγελμα του πατέρα και του αδερφού της. Το »Μαρή Δασκαλοπούλα» που υπάρχει σε πολλές εκδοχές του τραγουδιού ‘«Μαρία Πενταγιώτισσα» (»Στα Σάλωνα σφάζουν αρνιά») και χρονολογείται γύρω στα 1848, παρερμηνεύθηκε από μεταγενέστερους συγγραφείς και θεωρήθηκε ως επώνυμό της.
Ο έρωτάς της με τον Τουρκάκη
Ένας από όσους την ερωτεύτηκαν, ήταν ο συγχωριανός της Γιώργος Παπαγεωργίου ή Τουρκάκης. Και πάλι οι περισσότεροι θεωρούν το Τουρκάκης επώνυμο, ενώ ο Δ. Χαλατσάς στηριζόμενος σε μαρτυρία του δικηγόρου Θεμιστοκλή Παπαγεωργίου, δισέγγονου του Γ. Παπαγεωργίου-Τουρκάκη, το θεωρεί απλώς παρατσούκλι. Τον Γιώργο που ήταν νέος και ωραίος τον ερωτεύτηκε και η Μαρία. Στον έρωτά τους, αντιτάχθηκε σφοδρά ο αδελφός της Μαρίας Θανάσης.
Μετά από μια έντονη λογομαχία στη θέση «Πλαγιά της Γεραβίνας» έξω από τους Πενταγιούς, ο Γιώργος σκότωσε τον αδελφό της Μαρίας και τον έριξε σε ένα κάρκανο (φυσικό πηγάδι σε βράχους), με βάθος πάνω από 40 μέτρα και σκέπασε το στόμιο με πέτρες. Η έντονη δυσοσμία που αναδυόταν από το πηγάδι, οδήγησε τους συγχωριανούς της Μαρίας εκεί. Ένας τολμηρός κάτοικος των Πενταγιών, ο Κοντολούκας κατέβηκε δεμένος στον πυθμένα του κάρκανου και ανέβασε απ’ αυτό το άψυχο σώμα του Θανάση.
Ο Γιώργος συνελήφθη όπως και η Μαρία, που θεωρήθηκε συνεργός του. Στη συνέχεια δικάστηκαν από το Κακουργιοδικείο Μεσολογγίου. Ο μεν Γιώργος, καταδικάστηκε σε βαριά ποινή και οδηγήθηκε στις φυλακές της Πάτρας ενώ η Μαρία, σε ποινή δύο χρόνων την οποία εξέτισε στις φυλακές της Άμφισσας.
Και γι’ αυτό το ζήτημα υπάρχει διχογνωμία. Στη Βικιπαίδεια διαβάζουμε ότι η Μαρία αθωώθηκε, χάρη στην πίεση που άσκησε ο γιος ενός από τους ενόρκους, ο οποίος υπήρξε εραστής της ή λόγω της παρέμβασης δύο χωροφυλάκων, παλιών… αγαπητικών της. Η Εγκυκλοπαίδεια «ΠΑΠΥΡΟΣ – ΛΑΡΟΥΣ – ΜΠΡΙΤΑΝΙΚΑ», έκδοση 2007, στηριζόμενη στα έργα των Α. Κυριακού και Γ. Τσουκαλά «Μαρία Πενταγιώτισσα», αναφέρει ότι ο Γιώργος (Τουρκάκης όπως τον αποκαλεί), ήταν σύζυγος μιας ξαδέλφης της Μαρίας και πατέρας ενός παιδιού.
Δραπέτευσε από τις φυλακές Λαμίας όπου είχαν κλειστεί οι δύο τους προσωρινά, χάρη σε «άνομες ενέργειες» της Μαρίας και σκότωσε τη γυναίκα και το παιδί του, ώστε να μπορέσει να παντρευτεί μελλοντικά την αγαπημένη του.
Ο Δ. Χαλατσάς, αναφέρει την εκδοχή που γράψαμε στην αρχή και προσθέτει ότι ίσως η Μαρία δημιούργησε σχέση και μέσα στη φυλακή, με κάποιον από τους χωροφύλακες φρουρούς της. Όσο για την μικρή ποινή που της επιβλήθηκε γράφει ότι ο πρόεδρος των ενόρκων, διαπρεπής Μεσολογγίτης γιατρός, είπε χαρακτηριστικό: «Δεν άντεχα όπως την έβλεπα την καρα…άρα», ήταν τόσο όμορφη!».
Μετά την αποφυλάκισή της (εδώ όλες οι πηγές συμφωνούν), παντρεύτηκε τον χήρο αγρότη Αρμάου, από το γειτονικό στους Πενταγιούς χωριό Παλαιοκάτουνο (σήμερα Κροκύλιο).
Ανέθρεψε τα 4 παιδιά του, ωστόσο η ίδια δεν απόκτησε παιδιά. Πέθανε το 1885.
(Παρά)Λογοτεχνία – Θεατρικά έργα και ταινίες για τη Μαρία την Πενταγιώτισσα
Η ιστορία της Μαρίας της Πενταγιώτισσας έγινε γνωστή σε όλη την Ελλάδα. Άρχισε έτσι να «κινείται» στα όρια του θρύλου. Ο Κωστής Παλαμάς στην ποιητική συλλογή «Τα Μάτια της Ψυχής μου» (1890) της αφιέρωσε πολύστιχο ποίημα όπου ύμνησε την ομορφιά της. Για τη Μαρία, έγραψαν ο Π. Νιρβάνας, ο Δ. Καμπούρογλου (κυρίως για τα τελευταία χρόνια της ζωής της, μερικά από τα οποία μάλιστα, κατά μία εκδοχή, πέρασε σε μοναστήρι) και ο Α. Καρκαβίτσας (περιοδικό «Εστία», τόμος ΚΗ’, σελ. 97-100, 1889). Ο μεγάλος όμως πεζογράφος μας γράφει αρκετές ανακρίβειες στο σχετικό κείμενο.
Εκτός από δημοτικό τραγούδι που γνώρισε δεκάδες ερμηνείες και παραλλαγές, η Μαρία η Πενταγιώτισσα έγινε ακόμα ρομαντικό μυθιστόρημα, θεατρικό έργο, παράσταση του θεάτρου σκιών, μυθιστόρημα σε συνέχειες που δημοσιεύθηκε σε εφημερίδες, αλλά κυρίως ληστρικό μυθιστόρημα!
Έτσι σε μια σειρά μυθιστορημάτων του Α. Κυριακού (από το 1905 ως το 1923) εμφανίζεται ως λησταρχίνα, κάτι τελείως ανακριβές, καθώς η Πενταγιώτισσα ποτέ δεν είχε καμία σχέση με καμία ληστεία.
Το 1927-1928, επισκέφθηκε τους Πενταγιούς ο Αχιλλέας Μαδράς για να συγκεντρώσει υλικό για κινηματογραφική ταινία, με θέμα τη ζωή της Μαρίας. Βρήκε όμως κλειστά στόματα. Η ταινία παρ’ όλα αυτά, γυρίστηκε και προβλήθηκε το 1929. Τίτλος της, φυσικά, «Μαρία Πενταγιώτισσα». Κι εδώ η υπόθεση ξεφεύγει από την πραγματικότητα, καθώς η Μαρία εγκαταλείπει το χωριό της και ακολουθεί τον αγαπημένο της, ένα γενναίο λήσταρχο, στα βουνά. Αν και δέχτηκε κακές κριτικές, χαρακτηρίστηκε ως «εθνική μας ταινία» από το κοινό και πολλά έντυπα της εποχής. Στην ταινία, πρωταγωνιστούσαν: Φρίντα Πουπελίνα (με το ψευδώνυμο Νένα Μάη), Αιμίλιος Βεάκης, Αχιλλέας Μαδράς (ο… νονός του σαρδάμ για όσους δεν το γνωρίζουν) κ.ά.
Το κράτος ενίσχυσε τον Μαδρά με στρατιώτες και πολεμικό υλικό για τις ανάγκες της ταινίας. Το φιλμ έγινε ομιλόν το 1939 στο Χόλιγουντ και προβλήθηκε με μεγάλη επιτυχία στην Αθήνα.
Το 1957, προβλήθηκε η ταινία «Μαρία Πενταγιώτισσα» σε σενάριο και σκηνοθεσία Κώστα Ανδρίτσου. Πρωταγωνιστούσαν σ’ αυτή οι: Αλίκη Βουγιουκλάκη, Ανδρέας Μπάρκουλης, Στέφανος Στρατηγός, Λάμπρος Κωνσταντάρας, Θόδωρος Μορίδης, Κώστας Χατζηχρήστος, Θανάσης Βέγγος κ.ά.
Η ταινία έκοψε 31.254 εισιτήρια και εκτόξευσε τη δημοτικότητα της Αλίκης Βουγιουκλάκη στα ύψη.
Υπάρχει και ταινία του 1967, με τίτλο «Η Κόρη της Πενταγιώτισσας» σε σενάριο Νέστορα Μάτσα και σκηνοθεσία Αντώνη Τέμπου. Σ’ αυτήν πρωταγωνιστούν: Γιώτα Σοϊμίρη, Χάρης Παναγιώτου, Θόδωρος Μορίδης, Στέφανος Στρατηγός, Σωτήρης Μουστάκας κ.ά. Η ταινία έκοψε 55.483 εισιτήρια.
Τέλος, σύμφωνα με το βιβλίο του Δ. Χαλατσά «Ληστρικά Τραγούδια», η δικογραφία του Κακουργιοδικείου Μεσολογγίου για την υπόθεση της Μαρίας της Πενταγιώτισσας και του «Τουρκάκη» υπήρχε στο Εφετείο Πατρών ως το 1957. Από τότε… αγνοείται η τύχη της!
Ανάμεσα στα δεκάδες δημοτικά τραγούδια για τη Μαρία, υπάρχει κι ένα λαϊκό, του 1969, ερμηνευμένο από τον Γιώργο Ταλιούρη («Στολίδι Είσαι Μόνη σου», «Εσύ Είσαι Αριστοκράτισσα» κ.ά.). Επιλέξαμε αυτό, ως κάτι διαφορετικό για το τέλος αυτού του διαφορετικού, πιστεύουμε, άρθρου για τη Μαρία την Πενταγιώτισσα!
Η νέα μόδα στην Κρήτη είναι η ενοικίαση ΙΧ αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών στους τουρίστες, όπως αποκαλύπτει ο διευθυντής του ΕΟΤ Κρήτης Άρης Στρατάκης στην ηρακλειώτικη εφημερίδα Πατρίς.
Όπως λέει ο κ.Στρατάκης, το ενδιαφέρον του κόσμου να διαθέσει το Ι.Χ. του για ενοικίαση είναι εντυπωσιακά μεγάλο, ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα. “Αυτή είναι η νέα μόδα” σχολίασε. «Δεχόμαστε πάρα πολλά τηλεφωνήματα απ’ όλη την Κρήτη από ανθρώπους που ζητούν πληροφορίες για το πώς μπορούν να πάρουν τη σχετική άδεια και πολλοί απ’ αυτούς έχουν ήδη πάρει άδεια. Πλέον η διαδικασία είναι απλή και αφορά και εκείνους που θέλουν να διαθέσουν τα αυτοκίνητά τους και με οδηγό τους ίδιους».
Ο κ.Στρατάκης εξηγεί και τη διαδικασία: Όσοι θέλουν να νοικιάσουν το αυτοκίνητό τους πρέπει να υποβάλουν μια αίτηση στον ΕΟΤ, να προσκομίσουν πιστοποιητικό ταξινόμησης και φωτοαντίγραφο άδειας κυκλοφορίας για το εκμισθούμενο όχημα, το οποίο πρέπει να έχει μέγιστο χρόνο κυκλοφορίας 7 χρόνια, παράβολο υπέρ Δημοσίου 100 ευρώ, πλέον χαρτοσήμου. Ως προς την τουριστική μίσθωση σπιτιών, ο κ.Στρατάκης αναφέρει ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον όχι μόνο για αστικά ακίνητα αλλά και για παλαιά ξεχασμένα σπίτια σε χωριά που μετατρέπονται σε τουριστικές κατοικίες. Πηγή: tornosnews.gr
Δύο διακεκριμένοι επιστήμονες, ο Ιωάννης Μάζης και ο Γιώργος Φίλης ανέλυσαν, την επόμενη ημέρα του δημοψηφίσματος, τόσο για την Τουρκία όσο και για την ευρύτερη περιοχή.
«Για την Τουρκία σημαίνει ένα βαθύτατο διχασμό. Θα έλεγα τριχασμό, τουλάχιστον», επισήμανε ο καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Ιωάννης Μάζης.
Στο ερώτημα εάν αμβλύνεται το ενδεχόμενο «θερμού» επεισοδίου με την Ελλάδα, ο κ. Μάζης είπε: «Τουναντίον, οξύνεται».
Και τόνισε: «Για να μπορέσει, σε μία απέλπιδα προσπάθεια να συσπειρώσει το εσωτερικό του, το οποίο θα εξεγείρεται, γίνεται πιο επικίνδυνος για την Ελλάδα, και όχι μόνο για την Ελλάδα».
Ο καθηγητής γεωστρατηγικής στη Σχολή Εθνικής Άμυνας, Γιώργος Φίλης, ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι «ο κ. Ερντογάν θα το θεωρήσει πολύ μεγάλη νίκη και αυτό είναι το δυστύχημα της όλης υπόθεσης, υπό την έννοια ότι δεν θα καταλάβει και δεν θα διδαχθεί από το αποτέλεσμα. Θα θεωρήσει, για άλλη μία φορά, ότι πέτυχε αυτό που ήθελε, άρα θα γίνει πιο επικίνδυνος και πιο απολυταρχικός».
«Θα είναι πολύ δύσκολοι οι επόμενοι μήνες», είπε ο κ. Φίλης και τόνισε πως «υπάρχει μεγάλο θέμα με τον Ελληνισμό. Μέσα σε όλο αυτό το πλαίσιο, το πρόβλημα ίσως να εστιάζεται περισσότερο στην Κύπρο, παρά στην Ελλάδα, αν θα μπορούσαμε να πούμε πού θα επικεντρωθεί η επιθετικότητα του κ. Ερντογάν και η εξαγωγή της αστάθειας».
Συναγερμός σε όλη την Ευρώπη έχει προκαλέσει ένα νέο άκρως επικίνδυνο διαδικτυακό «παιχνίδι» οι «μπλε φάλαινες».
Όλα ξεκίνησαν από τη Ρωσία αν και σύντομα η εθιστική αυτή τρέλα διαδόθηκε και στην Ουκρανία. Προειδοποιήσεις έχουν απευθύνει και οι αρμόδιες Αρχές στην Ελλάδα αν και δεν υπάρχουν καταγεγραμμένα περιστατικά αυτού του είδους.
Πίσω από το παιχνίδι, βρίσκονται άτομα που ζητούν από τους νέους οι οποίοι αποφασίζουν να λάβουν μέρος στο παιχνίδι, να αγοράσουν όπλα και διάφορα αιχμηρά αντικείμενα και στη συνέχεια να κάνουν μία σειρά από πράγματα επικίνδυνα για τη ζωή τους.
Το παιχνίδι ονομάστηκε «μπλε φάλαινες» γιατί ένα από τα πράγματα που ζητούν από τα παιδιά είναι να χαράξουν μία φάλαινα στο χέρι τους με μαχαίρι. Στο τέλος τους ζητούν να αυτοκτονήσουν και να καταγράψουν την πράξη τους. Αν αρνηθούν προχωρούν σε απειλές και εκβιασμούς σε βάρος των νέων.
«Τον τελευταίο καιρό έχουν παρατηρηθεί πάρα πολλά περιστατικά παιδιών τα οποία είναι σε προεφηβεία ή εφηβεία και πέφτουν θύματα παραπλάνησης, από αμφιβόλου ποιότητας site τα οποία τους προτρέπουν να κάνουν πράξεις που είναι στα όρια της παρανομίας και της τρέλας», εξηγεί μιλώντας στο Αθηναϊκό – Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων, ο πρόεδρος των Ελλήνων χρηστών ίντερνετ, Νίκος Βασιλάκος.
Και προσθέτει: «Δύο χαρακτηριστικές περιπτώσεις είναι η «κόντρα του πνιγμού» όπως ονομάζεται και η κόντρα της «μπλε φάλαινας». Στην κόντρα της «μπλε φάλαινας» το 15χρονο παιδί καλείται με ένα μεγάλο μαχαίρι να χαράξει μία φάλαινα πάνω στο χέρι του. Στην κόντρα του πνιγμού το παιδί καλείται να δέσει μια θηλιά στο λαιμό του και να κινηματογραφήσει τον εαυτό του, ενώ είναι στο όριο του πνιγμού. Αυτά τα πράγματα στήνονται από ανθρώπους που δεν είναι ούτε νέοι ούτε έφηβοι, είναι ενήλικες οι οποίοι χρησιμοποιούν τεχνικές που δεν φαίνονται και δεν παρουσιάζουν κινδύνους. Το 15χρονο παιδί όμως δεν ξέρει τι συμβαίνει. Και το χειρότερο είναι ότι δεν ξέρει πως να προφυλαχθεί από αυτό που τον προτρέπουν να κάνει».
Το κοινό και στα δύο παραπάνω περιπτώσεις είναι ότι γίνεται πλύση εγκεφάλου στους νέους και τα παιδιά. Χαρακτηριστική είναι η περίπτωση ενός νεαρού στη Βρετανία, ο οποίος βρέθηκε από τη μητέρα του στραγγαλισμένος, λίγες ημέρες αφού είχε προειδοποιηθεί από το σχολείο για το συγκεκριμένο «παιχνίδι».
«Ο καλύτερος τρόπος να συμβουλεύσουμε τα παιδιά και να τα προφυλάξουμε από τέτοιους κινδύνους είναι να είμαστε κοντά ως γονείς στα παιδιά μας και να τους εξηγήσουμε ότι αυτά όλα τα πράγματα δεν είναι πραγματικά. Ότι είναι στημένα κόλπα από ανθρώπους οι οποίοι τα κινηματογραφούν και δεν φαίνεται ότι ουσιαστικά το σκοινί δεν είναι σκοινί αλλά είναι υλικό που δεν μπορεί να πνίξει. Ότι η φάλαινα που χαράσσει στο χέρι του ο Ρώσος που εμφανίζεται στα βίντεο στο youtube είναι ουσιαστικά προϊόν μαγιγιάζ. Το παιδί δεν έχει ούτε την ωριμότητα. Ούτε την κρίση να καταλάβει τι γίνεται. Και γι΄ αυτό βλέπουμε ότι όλο και περισσότεροι έφηβοι καθημερινά πέφτουν θύματα αυτών των προτροπών που είναι στα όρια της παρανομίας και ουσιαστικά του κινδύνου για τη ζωή του παιδιού. Και ο λόγος που το κάνουν είναι για να νιώσουν σημαντικοί και ότι ξεχωρίζουν στο χώρο τους. Αυτό είναι πολύ επικίνδυνο. Και γι΄ αυτό πρέπει και το σχολείο και η Πολιτεία και οι γονείς να προστρέξουν και να συνδράμουν στην ανάγκη που έχουν τα παιδιά για ενημέρωση. Και να τους εξηγήσουν ότι αυτά τα πράγματα δεν είναι πραγματικά, δεν είναι αληθινά αλλά είναι επικίνδυνα όταν τα κάνει κανείς μόνος στο σπίτι».
Ο κ. Βασιλάκος επισημαίνει ακόμα ότι συχνά οι ειδικοί διαπιστώνουν μία προβληματική κατάσταση πίσω από ένα παιδί που πείθεται να κάνει κάτι τέτοιο. «Τις περισσότερες φορές υπάρχει μία προβληματική σχέση, μία προβληματική οικογένεια ή μία προβληματική ψυχολογία ενός παιδιού η οποία βγαίνει στην επιφάνεια μέσα από τέτοια εκδήλωση», λέει χαρακτηριστικά.
Ένα βήμα παρακάτω έχουν πάει νεαροί από την ενορία της Ανάληψης στο Νέο Κόσμο στην Αθήνα, το έθιμο με τα βεγγαλικά που ακολουθούν την Ανάσταση. Οι πιστοί φαίνεται πως έχουν δημιουργήσει μία νέα παράδοση καθώς πετούν πετούν βόμβες μολότοφ στο δρόμο.
Όπως δείχνουν οι εικόνες στα παρακάτω βίντεο, δεν πέφτουν μία και δύο μολότοφ, αλλά τόσες ώστε πραγματικά η περιοχή να θυμίζει περισσότερο εμπόλεμη ζώνη.