Police-Voice blog ➤
Σκηνικό πολέμου σε γλέντι Ρομά στις Αχαρνές κατήγγειλε πολίτης στο «Law and Order».
Σύμφωνα με την καταγγελία που έφτασε στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο του «L&O», τα ξημερώματα της Κυριακής (21/6), περίπου στις 1:40, σε οικισμό Ρομά στην Αυλίζα Αχαρνών, έπεσαν πάνω από 130 πυροβολισμοί.
Μάλιστα η προκλητική κίνηση των Ρομά για άσκοπων πυροβολισμών σε γλέντι στον καταυλισμό έρχεται μόλις δύο ημέρες μετά την απόφαση του Μεικτού Ορκωτού Δικαστηρίου για την υπόθεση του 11χρονου Μάριου που έχασε τη ζωή του από αδέσποτη σφαίρα, κατά τη διάρκεια σχολικής γιορτής στο Μενίδι.
Σε ένα σοκαριστικό βίντεο ακούγονται για πάνω από ένα λεπτό οι συνεχόμενοι πυροβολισμοί, καθώς και τα σκυλιά που γαβγίζουν εξαιτίας των πυροβολισμών.
«Στο Μενίδι επικρατεί κατάσταση πολέμου, η οποία είναι ανεξέλεγκτη με την πολιτεία να μην κάνει τίποτα και την Άμεση Δράση να μας βάζει σε αναμονή δέκα λεπτά την νυχτερινές ώρες πριν απαντήσει ο εκφωνητής», αναφέρεται στην καταγγελία που έφτασε στο «L&O».
«Πού είναι η Ο.Π.ΔΙ (Ομάδες Πρόληψης και Διαμεσολάβησης) που είπε ο κ. υπουργός Δημόσιας Τάξης; Την ημέρα κόβουν κλήσεις (και καλά κάνουν) σε Ι.Χ έξω από τους καταυλισμούς αλλά τη νύχτα την διατάραξη κοινής ησυχίας και τους πυροβολισμούς δεν τους ακούνε;
Πότε θα στεγαστούν οι Αστυνομικές Υπηρεσίες στα κτήρια πλησίον του καταυλισμού που εδώ και τόσα χρόνια έχει εξαγγελθεί;
Με εξαγγελίες και ευχολόγια δυστυχώς δεν γίνεται δουλειά. Είναι θέμα χρόνου να θρηνήσουμε το επόμενο θύμα», καταλήγει ο πολίτης που έκανε την καταγγελία του στο «Law and Order».
Police-Voice blog ➤
Δεκάδες πολίτες που ήθελαν να αγοράσουν αυτοκίνητο καταγγέλουν ότι έπεσαν θύμα απάτης από επιχειρηματία στο Νέο Ηράκλειο, καθώς εμφανιζόταν ως έμπορος μεταχειρισμένων αυτοκινήτων και αφού έπαιρνε προκαταβολή για κάποιο όχημα, στη συνέχεια εξαφανιζόταν.
«Το αμάξι ήταν 4.000 ευρώ και είχαμε κάνει μία συμφωνία να του δώσω τις 3.000 μπροστά και τα άλλα να τα κάναμε με δόσεις. Μου είπε ότι αν το κάναμε τώρα, θα μου έκανε δώρο και ασφάλεια και θα μου άλλαζε και κάποια πράγματα μέσα», είπε θύμα του απατεώνα στο Mega.
Ο έμπορος αυτοκινήτων δεν παρουσιαζόταν συνεπής σε καμία διορία. Όταν οι πελάτες του επέμεναν, εκείνος εμφανιζόταν πάντα καθησυχαστικός, όπως φαίνεται και από ηχητικό μήνυμα που εξασφάλισε το Mega.
«Φιλαράκι ή σήμερα το απόγευμα θα γίνει ή αύριο το πρωί», ακούγεται να λέει.
Σε άλλες περιπτώσεις, τους έστελνε φωτογραφίες με ανύπαρκτες τραπεζικές καταθέσεις για να τους πείσει ότι επέστρεφε τις προκαταβολές που έλαβε.
«Δώσαμε προκαταβολή 3.500 ευρώ. Του λέω “άσε, βρήκα εγώ διεκπεραιωτή για να το κάνει άμεσα, σήμερα”. Μιλάγαμε συνέχεια με αυτόν. Δεν το έχουμε πάρει ποτέ στα χέρια, αυτό το αυτοκίνητο έχει πουληθεί ήδη τρεις φορές. Πήγα στην Αστυνομία του Νέου Ηρακλείου και κάναμε μήνυση».
Νέο Ηράκλειο: Αρνείται τις καταγγελίες ο επιχειρηματίας
Επικοινωνίες μεταξύ του εμπόρου μεταχειρισμένων οχημάτων και θυμάτων του βρίσκονται στα χέρια των Αρχών.
Θύμα: Καλησπέρα, πότε θα γίνει η κατάθεση;
Έμπορος: Φιλαράκι ή σήμερα θα γίνει μέχρι το απόγευμα ή αύριο το πρωί.
Ο ίδιος, μιλώντας στο Mega, αρνείται τα πάντα:
«Οι πελάτες είναι όλοι τακτοποιημένοι. Ότι μπορεί να έχουμε καθυστέρηση είτε σε αυτοκίνητο είτε σε χρήματα, δεν σημαίνει ότι ρίξαμε κανέναν. Επειδή έγινε ένα λάθος, πριν πέντε-έξι χρόνια, δεν γίνεται να με στιγματίζει μία ζωή».
Σύμφωνα με πληροφορίες, τουλάχιστον οκτώ άτομα έχουν προχωρήσει σε καταγγελία σε βάρος του.
Police-Voice blog ➤
«Η ίδια ουδέποτε είχε πρόθεση να βλάψει ή να σκοτώσει το ζώο. Αντίθετα, η πρώτη της αντίδραση ήταν να σταματήσει για να το προστατεύσει»
«Νόμιζα ότι πέρασα πέτρα ή “σαμαράκι”» ισχυρίζεται η 60χρονη οδηγός από τη Γαστούνη που καταγράφηκε σε βίντεο να χτυπά με το αυτοκίνητό της και να περνά πάνω από τον μικροσκοπικό σκύλο, ενώ στη συνέχεια φαίνεται να αποχωρεί ανενόχλητη από το σημείο.
Σάλο προκαλεί η υπόθεση του θανάτου του αδέσποτου σκύλου στη Γαστούνη, μετά τη δημοσιοποίηση βίντεο που καταγράφει τις τελευταίες στιγμές του ζώου και έχει προκαλέσει κύμα οργής στα social media.
Το περιστατικό σημειώθηκε το βράδυ της 18ης Ιουνίου στην περιοχή Σταθμός της Γαστούνης. Στο βίντεο φαίνεται ένα όχημα να σταματά μπροστά από τον σκύλο, ο οποίος βρίσκεται στο οδόστρωμα, και λίγα δευτερόλεπτα αργότερα να ξεκινά και να τον χτυπά, με αποτέλεσμα τον θανάσιμο τραυματισμό του.
Προσοχή πολύ σκληρές εικόνες:
Οι αστυνομικές αρχές προχώρησαν στην ταυτοποίηση της οδηγού, μιας 60χρονης γυναίκας από την περιοχή, ενώ η δικογραφία που σχηματίστηκε βρίσκεται σε εξέλιξη. Η ίδια αναμένεται να δώσει εξηγήσεις στις Αρχές, με τον συνήγορό της να υποστηρίζει ότι πρόκειται για ένα τραγικό δυστύχημα και όχι για πράξη που τελέστηκε με πρόθεση.
Μιλώντας στο newsit.gr, ο δικηγόρος της 60χρονης, Θοδωρής Αντωνόπουλος, παρουσιάζει τη δική της εκδοχή για τα όσα συνέβησαν εκείνο το βράδυ.
«Σταμάτησε για να περάσει το σκυλάκι»
Σύμφωνα με τον κ. Αντωνόπουλο, η πελάτισσά του όχι μόνο δεν επιχείρησε να βλάψει το ζώο, αλλά η πρώτη της αντίδραση ήταν να σταματήσει το όχημα όταν το αντιλήφθηκε στον δρόμο.
«Η πελάτισσά μου οδηγούσε βραδινές ώρες σε δρόμο της Γαστούνης, έχοντας μαζί της στο όχημα την αδελφή της και μία φίλη της. Όταν αντιλήφθηκε ένα μικρό σκυλάκι στο οδόστρωμα, σταμάτησε προκειμένου να του επιτρέψει να περάσει.
Αφού πίστεψε ότι το ζώο είχε απομακρυνθεί με ασφάλεια, ξεκίνησε εκ νέου με πολύ χαμηλή ταχύτητα. Δυστυχώς, χωρίς να το αντιληφθεί, το σκυλάκι βρέθηκε κάτω από το όχημα και παρασύρθηκε από τους αριστερούς τροχούς».
«Νόμιζε ότι πέρασε πάνω από πέτρα ή σαμαράκι»
Ο συνήγορος της 60χρονης υποστηρίζει ότι ούτε η ίδια ούτε οι συνεπιβάτιδές της αντιλήφθηκαν εκείνη τη στιγμή τι ακριβώς είχε συμβεί.
«Η ίδια ουδέποτε είχε πρόθεση να βλάψει ή να σκοτώσει το ζώο. Αντίθετα, η πρώτη της αντίδραση ήταν να σταματήσει για να το προστατεύσει. Μου έχει μεταφέρει ότι νόμιζε πως πέρασε πάνω από κάποια πέτρα ή σαμαράκι, ενώ ούτε οι συνεπιβάτισσές της αντιλήφθηκαν εκείνη τη στιγμή τι είχε συμβεί.
Μάλιστα, μία εξ αυτών της είπε χαρακτηριστικά: “Ρε Αντωνία, σήμερα δεν άφησες λακκούβα για λακκούβα”, γεγονός που δείχνει ότι καμία από τις επιβαίνουσες δεν κατάλαβε ότι είχε παρασυρθεί το ζώο».
«Έμαθε τι είχε συμβεί από τον γιο της στη Γερμανία»
Κατά τον δικηγόρο της, η 60χρονη πληροφορήθηκε για πρώτη φορά ότι είχε πατήσει το σκυλάκι όταν επικοινώνησε μαζί της ο γιος της από το εξωτερικό, έχοντας δει το βίντεο που είχε ήδη αρχίσει να κυκλοφορεί στο διαδίκτυο.
«Η πελάτισσά μου πληροφορήθηκε τι είχε πραγματικά συμβεί αργότερα, όταν δέχθηκε τηλεφώνημα από τον γιο της, ο οποίος διαμένει στη Γερμανία και της ανέφερε ότι κυκλοφορούσε σχετικό βίντεο στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Πρόκειται για έναν άνθρωπο που έχει δοκιμαστεί σκληρά από σοβαρά προβλήματα υγείας και δεν έχει καμία σχέση με την εικόνα ενός ανθρώπου που θα προέβαινε εσκεμμένα σε μια τέτοια πράξη. Είμαστε βέβαιοι ότι κατά την αξιολόγηση της υπόθεσης θα ληφθούν υπόψη όλα τα πραγματικά περιστατικά και οι συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη το δυσάρεστο γεγονός».
Η υπόθεση αναμένεται να λάβει πλέον τον δρόμο της Δικαιοσύνης, καθώς η δικογραφία θα διαβιβαστεί στις αρμόδιες εισαγγελικές αρχές, οι οποίες θα αξιολογήσουν τα στοιχεία της υπόθεσης και θα αποφασίσουν για τις περαιτέρω ενέργειες.
Η υπόθεση παραμένει σε εξέλιξη, καθώς η 60χρονη αντιμετωπίζει την κατηγορία της θανάτωσης ζώου από πρόθεση, σε βαθμό κακουργήματος, ενώ τις επόμενες ημέρες αναμένεται να οδηγηθεί ενώπιον των αρμόδιων αρχών για να απολογηθεί στο πλαίσιο της προανακριτικής διαδικασίας, πριν η δικογραφία διαβιβαστεί στον εισαγγελέα για τις περαιτέρω ενέργειες.
Police-Voice blog ➤
Στις ελληνικές αρχές αναμένεται να διαβιβαστούν από την Αυστραλία όλα τα έγγραφα γύρω από την δολοφονία του ομογενούς, την οποία είχε διαπράξει το 1999 στο Σίδνεϋ
Στην Ελλάδα θα παραμείνει ο Τζέιμς Δαλαμάγκας, ο άλλοτε Νο.1 καταζητούμενος της Αυστραλίας, καθώς δεν πρόκειται να εκδοθεί στην χώρα όπου έχει διαπράξει τη δολοφονία του Έλληνα ομογενούς Γιώργου Γιαννόπουλου.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Τζέιμς Δαλαμάγκας θα παραμείνει στην φυλακή για το χρονικό διάστημα των 7 μηνών για τα αδικήματα της πλαστογραφίας για το οποίο έχει συλληφθεί. Από εκεί και πέρα στις ελληνικές αρχές αναμένεται να διαβιβαστούν από την Αυστραλία όλα τα έγγραφα γύρω από την δολοφονία του ομογενούς, την οποία είχε διαπράξει το 1999 στο Σίδνεϋ.
Ωστόσο, σύμφωνα με το ελληνικό δίκαιο το αδίκημα στην χώρα μας έχει παραγραφεί.
Υπενθυμίζεται ότι, ο Τζέιμς Δαλαμάγκας ήταν φυγάς από την Αυστραλία εδώ και 27 χρόνια. Tον έψαχνε η Interpol, ενώ η Αστυνομία της Αυστραλίας έδινε αμοιβή 200.000 δολαρίων. Ωστόσο ο 56χρονος μέχρι τον Ιούνιο του 2026, κατάφερε να ζει κρυμμένος με ψεύτικα στοιχεία στο Αίγιο. Έπειτα από έρευνες των αρχών, ωστόσο, εντοπίστηκε και συνελήφθη.
Ο Νο.1 καταζητούμενος της Αυστραλίας
Ο Τζέιμς Δαλαμάγκας ήταν για χρόνια ο Νο.1 καταζητούμενος της Αυστραλίας για τη φερόμενη συμμετοχή του στη δολοφονία του Γιώργου Γιαννόπουλου στο Μπέλμορ, στα νοτιοδυτικά του Σίδνεϋ, τον Απρίλιο του 1999.
Ο 56χρονος Ελληνοαυστραλός (η μητέρα του είχε καταγωγή από την Τέμενη) είχε διαφύγει στην Ελλάδα αμέσως μετά τη δολοφονία του ομογενή Γιώργου Γιαννόπουλου, άλλαξε τα στοιχεία του και για χρόνια ζούσε σε χωριό της Αιγιάλειας, όπου είχε τη μόνιμη κατοικία του εμφανιζόμενος με το ψεύτικο όνομα «Αντώνης Τζίμας».
Το θύμα, ο Γιώργος Γιαννόπουλος, είχε προσπαθήσει να μπει στη μέση και να σταματήσει μια άγρια συμπλοκή που είχε ξεσπάσει ανάμεσα σε δύο θαμώνες νυχτερινού κέντρου στο Μπέλμορ. Ο Δαλαμάγκας φέρεται να του επιτέθηκε αιφνιδιαστικά, καταφέρνοντάς του θανάσιμα χτυπήματα με μαχαίρι.
Η αστυνομία της Αυστραλίας εξέδωσε ένταλμα σύλληψης μόλις μία ημέρα μετά το έγκλημα, όμως ο Δαλαμάγκας είχε ήδη καταφέρει να αλλάξει ήπειρο και να ζήσει για 27 χρόνια στην Αιγιάλεια χωρίς να τον έχει ενοχλήσει κάποιος.
Παρά το ανθρωποκυνηγητό που εξαπολύθηκε από την πρώτη στιγμή, ο κατηγορούμενος κατάφερε να αλλάξει ήπειρο και να ξεκινήσει μία νέα ζωή στο Αίγιο με την σύντροφό του, και υπό καθεστώς πλήρης προστασίας, μέσα στο σπίτι του που θυμίζει περισσότερο φρούριο.
Ο καταζητούμενος από την Ιντερπόλ, Τζέιμς Δαλαμάγκας
Οι έρευνες και η επικήρυξη
Οι αυστραλιανές αρχές, σε συνεργασία με την Interpol και την Ελληνική Αστυνομία, είχαν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι ο καταζητούμενος είχε βρει καταφύγιο στην Ελλάδα, όπου φέρεται να προστατευόταν από στενό κύκλο υποστηρικτών.
Η Αστυνομία της Νέας Νότιας Ουαλίας έχει προκηρύξει αμοιβή ύψους 200.000 δολαρίων Αυστραλίας (περίπου 123.000 ευρώ) για πληροφορίες που θα οδηγήσουν στον εντοπισμό και τη σύλληψή του.
Το 2003 οι ελληνικές αρχές ανέλαβαν τη διερεύνηση της υπόθεσης. Ωστόσο, καθώς το αδίκημα αντιμετώπιζε τον κίνδυνο παραγραφής μετά την παρέλευση 20 ετών βάσει της ελληνικής νομοθεσίας, οι αυστραλιανές αρχές ενέτειναν τις προσπάθειες εντοπισμού του.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η αστυνομία ήταν πεπεισμένοι πως ο τότε 28χρονος Δαλαμάγκας αμέσως μετά το φονικό κρύφτηκε σε φιλικό σπίτι στο Σίδνεϋ. Στην συνέχεια κατευθύνθηκε προς τη περιοχή Γιάμπα της Νέας Νότιας Ουαλίας και από εκεί με καραβάκι που μεταφέρει τρόφιμα και λιγοστούς επιβάτες, στο νησί Λόρντ Χάου.
Για 27 ολόκληρα χρόνια παρέμενε μυστήριο το πώς κατάφερε να δραπετεύσει από την Αυστραλία ενώ σε βάρος του είχε ασκηθεί δίωξη για ανθρωποκτονία. Οι φήμες οργίαζαν στην ομογένεια, με φίλο του να λέει στο Live News πως «τον Τζέιμς τον έντυσαν παπά προκειμένου να φυγαδευτεί». Οι αυστραλιανές αρχές ποτέ δεν κατάφεραν να βρουν πως ακριβώς έφτασε στην Ελλάδα με το πιθανότερο σενάριο που εξετάζουν να είναι να ταξίδεψε με μεγαλύτερο πλοίο στην Αφρική και από εκεί να μπήκε στην χώρα μας.
Με το όνομα «Αντώνης Τζίμας» κρυβόταν στο Αίγιο
Συστήνονταν ως «Αντώνης Τζίμας» και δήλωνε ελαιοπαραγωγός από το 1999 ο Τζέιμς (Δημήτρης) Δαλαμάγκας ώστε να καλύπτει τα ίχνη του και να ξεφεύγει από τις έρευνες των αρχών. Σύμφωνα με πληροφορίες, ο κατηγορούμενος είχε διαμορφώσει μια νέα καθημερινότητα στην περιοχή της Αιγιάλειας, όπου φέρεται να ζούσε με ψευδή στοιχεία ταυτότητας. Είχε εγκατασταθεί στο Άλσος Αιγιάλειας και παρουσιαζόταν ως απλός κάτοικος της περιοχής.
Το σπίτι του, όπως περιγράφεται από αστυνομικές πηγές, διέθετε αυξημένα μέτρα απομόνωσης, με υψηλή περίφραξη και παρουσία σκύλων φύλαξης, γεγονός που καθιστούσε δύσκολη την προσέγγιση τρίτων.
Κατά την έρευνα στο σπίτι του εντοπίστηκαν και κατασχέθηκαν αιχμηρά αντικείμενα, καθώς και μια βαλλίστρα, ενώ συνεχίζεται η διερεύνηση για τυχόν επιπλέον ευρήματα ή στοιχεία που σχετίζονται με την υπόθεση.
Το ακίνητο ήταν περιφραγμένο με ψηλούς τοίχους, ενώ ο καταζητούμενος είχε φροντίσει να προστατεύεται από μεγάλο αριθμό άγριων σκύλων, ώστε να αποτρέπει οποιονδήποτε να πλησιάσει.
Από αύριο οι έλεγχοι για τα ακαθάριστα οικόπεδα – Έχουν καταγραφεί περίπου 700.000 καθαρισμοί
Σημαντικές καθυστερήσεις στην αξιοποίηση κονδυλίων για δράσεις πυροπροστασίας από ορισμένους δήμους κατήγγειλε ο Υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, Ευάγγελος Τουρνάς, αποκαλύπτοντας ότι υπάρχει δήμος που έχει λάβει χρηματοδότηση ύψους 400.000 ευρώ από το Υπουργείο Εσωτερικών, χωρίς ακόμη να έχει προχωρήσει σε ανάθεση έργου.
Μιλώντας στον Alpha Radio 98,9, ο κ. Τουρνάς τόνισε ότι ενώ αρκετοί δήμοι έχουν καθαρίσει τις εκτάσεις αρμοδιότητάς τους και στηρίζουν τους δημότες τους στις εργασίες πρόληψης, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου οι διαδικασίες προχωρούν με αργούς ρυθμούς, παρά τη διαθέσιμη χρηματοδότηση.
«Οι δήμοι πρέπει να αξιοποιήσουν τα χρήματα που έχουν λάβει, είτε μέσω αναθέσεων έργων είτε μέσω εποχικού προσωπικού, ώστε να συγκροτήσουν συνεργεία και να προχωρήσουν στους απαραίτητους καθαρισμούς», ανέφερε χαρακτηριστικά, προσθέτοντας ότι το υπουργείο θα παρακολουθεί στενά την πρόοδο των παρεμβάσεων.
Αναφερόμενος στην ολοκλήρωση της προθεσμίας για τον καθαρισμό και τη δήλωση οικοπέδων, ο Υπουργός σημείωσε ότι, σύμφωνα με τα πρωινά στοιχεία, έχουν καταγραφεί περίπου 700.000 καθαρισμοί, επισημαίνοντας ωστόσο ότι παραμένουν αρκετοί οικοπεδικοί χώροι που πρέπει να καθαριστούν.
Όπως τόνισε, «η πρόληψη δεν είναι κάτι που σταματάει σήμερα. Η πρόληψη είναι υποχρέωσή μας καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», ενώ υπογράμμισε ότι οι καθαρισμοί αποτελούν βασική προϋπόθεση για τη μείωση του κινδύνου και την ενίσχυση της ανθεκτικότητας απέναντι στις πυρκαγιές.
Ο κ. Τουρνάς υπενθύμισε ότι η Πολιτεία έχει υλοποιήσει εκτεταμένες δράσεις πρόληψης μέσω του προγράμματος Antinero, με συνολικούς πόρους ύψους 660 εκατομμυρίων ευρώ τα τελευταία πέντε χρόνια, ενώ παράλληλα έχουν ενισχυθεί οικονομικά οι Δήμοι για την υλοποίηση προληπτικών δράσεων πυροπροστασίας.
Σε ό,τι αφορά τους ελέγχους, ο Υπουργός ανέφερε ότι από αύριο ξεκινά η εφαρμογή του σχετικού πλαισίου, με τους Δήμους να έχουν την κύρια ευθύνη, σε συνεργασία με τις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες. Όπως εξήγησε, ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στις περιοχές υψηλού κινδύνου, τόσο εντός του αστικού ιστού όσο και περιμετρικά αυτού, προκειμένου να αντιμετωπιστούν εγκαίρως επικίνδυνες εστίες καύσιμης ύλης.
Ο κ. Τουρνάς σημείωσε ότι οι Δήμοι έχουν λάβει σημαντική χρηματοδότηση για δράσεις πυροπροστασίας και καθαρισμών, ενώ υπογράμμισε ότι η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί με εντατικούς ρυθμούς και μετά τη λήξη της προθεσμίας. Όπως ανέφερε, οι Δήμοι καλούνται να αξιοποιήσουν τόσο τα διαθέσιμα κονδύλια όσο και τα συνεργεία τους για τον καθαρισμό δημοτικών και περιαστικών εκτάσεων, ενώ το Υπουργείο θα παρακολουθεί στενά την πορεία των παρεμβάσεων. «Εμείς θα το επιβλέψουμε Δήμο-Δήμο», τόνισε χαρακτηριστικά, σημειώνοντας ότι η Πολιτεία θα συνεχίσει να στηρίζει τις δημοτικές αρχές με κάθε διαθέσιμο μέσο, ώστε να περιοριστούν οι κίνδυνοι ενόψει του πιο απαιτητικού διαστήματος της αντιπυρικής περιόδου.
Παράλληλα, επισήμανε ότι η προσπάθεια θα συνεχιστεί και μετά τη λήξη της προθεσμίας, τονίζοντας ότι «η πρόληψη δεν σταματάει με τη λήξη της προθεσμίας για τα ακαθάριστα και την πλατφόρμα».
Ο Υπουργός τόνισε την ανάγκη διατήρησης των οικοπέδων καθαρών καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού, σημειώνοντας ότι «η υποχρέωση καθαρισμών και διατήρησης αυτής της εικόνας καθ’ όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού είναι σε όλο το καλοκαίρι», ενώ υπογράμμισε πως στόχος είναι να εμπεδωθεί μια νέα κουλτούρα πρόληψης. «Το θέμα είναι σε αυτή τη φάση να καθαρίσουν όλοι, να γίνει κουλτούρα όλων ότι οι καθαρισμοί είναι υποχρέωση όλων μας», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Για την επιχειρησιακή ετοιμότητα, ο κ. Τουρνάς σημείωσε ότι το περασμένο Σαββατοκύριακο εκδηλώθηκαν 83 αγροτοδασικές πυρκαγιές, σε συνθήκες υψηλών θερμοκρασιών, ισχυρών ανέμων και ιδιαίτερα ξηρής καύσιμης ύλης. Όπως τόνισε, ο μηχανισμός δοκιμάστηκε αλλά ανταποκρίθηκε αποτελεσματικά, καθώς «εφαρμόστηκε πλήρως το δόγμα που θέλει τη μέγιστη κινητοποίηση σε πρώτο χρόνο σε κάθε φωτιά, σε κάθε συμβάν».
Ο Υπουργός εξήγησε ότι με την αναγγελία κάθε πυρκαγιάς κινητοποιούνται άμεσα επίγειες και εναέριες δυνάμεις, καθώς και όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, ώστε να επιτυγχάνεται η ταχύτερη δυνατή επέμβαση. Ειδική αναφορά έκανε στην πυρκαγιά στον Αλμυροπόταμο της Νότιας Εύβοιας, όπου, όπως είπε, χάρη στην άμεση και ισχυρή κινητοποίηση των δυνάμεων, περιορίστηκε η εξάπλωσή της και προστατεύθηκαν οι γειτονικοί οικισμοί.
Σε σχέση με την ενίσχυση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων της χώρας, ο κ. Τουρνάς αναφέρθηκε στην υλοποίηση του προγράμματος ΑΙΓΙΣ και στην προοδευτική ανανέωση του στόλου εναέριας πυρόσβεσης. Όπως ανέφερε, έχουν ήδη παραληφθεί τρία ελικόπτερα και τρία αεροσκάφη εναέριας επιτήρησης και συντονισμού, ενώ το φθινόπωρο αναμένεται η παραλαβή των δύο πρώτων νέων Super Puma, τα οποία θα αξιοποιούνται αποκλειστικά για δασοπυρόσβεση.
Παράλληλα, επισήμανε ότι φέτος θα επιχειρούν συνολικά 80 εναέρια μέσα, ανάλογα με την ημερήσια διαθεσιμότητα, εκ των οποίων τα 51 είναι μισθωμένα, γεγονός που καθιστά τον ελληνικό στόλο έναν από τους ισχυρότερους στην Ευρώπη για την αντιμετώπιση δασικών πυρκαγιών.
Ο Υπουργός υπογράμμισε ωστόσο ότι ακόμη και ο ισχυρότερος μηχανισμός έχει όρια όταν εκδηλώνεται μεγάλος αριθμός πυρκαγιών ταυτόχρονα. «Η προσπάθειά μας είναι να μειώσουμε τον αριθμό των πυρκαγιών, για να αντέξει ο μηχανισμός. Είναι καλός, είναι ισχυρός, αλλά κάτω από κάποιες συνθήκες δεν μπορεί να ανταποκριθεί το ίδιο αποτελεσματικά», ανέφερε.
Στο πλαίσιο αυτό, αναφέρθηκε ιδιαίτερα στις δράσεις πρόληψης και καταστολής των εμπρησμών, επισημαίνοντας ότι έχουν ενισχυθεί σημαντικά οι ανακριτικοί μηχανισμοί του Πυροσβεστικού Σώματος. Από την έναρξη της αντιπυρικής περιόδου έχουν καταγραφεί 979 πυρκαγιές, ενώ έχουν ταυτοποιηθεί 449 υπαίτιοι και έχουν πραγματοποιηθεί 111 συλλήψεις στο πλαίσιο της αυτόφωρης διαδικασίας.
Κλείνοντας, ο Υπουργός τόνισε ότι η αποτελεσματικότητα του μηχανισμού εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μείωση των ενάρξεων πυρκαγιών και τη συνεργασία όλων των εμπλεκομένων φορέων και των πολιτών, επισημαίνοντας ότι η πρόληψη παραμένει η σημαντικότερη γραμμή άμυνας απέναντι στον κίνδυνο των δασικών πυρκαγιών.
Το πλοίο αναγκάστηκε να προσεγγίσει στο Καρλόβασι της Σάμου για να μεταφερθεί στο νοσοκομείο 63χρονος μέλος του πληρώματος
Παρέκκλιση από το προγραμματισμένο δρομολόγιό του πραγματοποίησε το πλοίο «Blue Star Paros», προκειμένου να αποβιβαστεί ασθενής, μέλος του πληρώματος.
Σύμφωνα με τις πληροφορίες, το πλοίο εκτελούσε δρομολόγιο από το Βαθύ Σάμου προς την Πάτμο, όταν κρίθηκε αναγκαία η μεταφορά 63χρονου μέλους του πληρώματος.
Για τον λόγο αυτό το «Blue Star Paros» κατευθύνθηκε στο λιμάνι του Καρλοβασίου Σάμου, όπου πραγματοποιήθηκε η αποβίβαση του 63χρονου ασθενούς.
Δεν έχουν γίνει γνωστές περισσότερες πληροφορίες για την κατάσταση της υγείας του.
Σύμφωνα με τις Αρχές, οι κινήσεις ήταν μελετημένες προκειμένου να δοθεί χρόνος στον δράστη να κάνει λάθη
Ενώπιον της Δικαιοσύνης αναμένεται να βρεθεί ο πρώην συνδικαλιστής Αστυνομικός και τηλεοπτικός αναλυτής, Σταύρος Μπαλάσκας εξαιτίας ενός σχολίου που έκανε για την υπόθεση Λεβεντάκη.
Ο κ. Μπαλάσκας είχε χαρακτηρίσει γκάφα το γεγονός ότι οι Αρχές είχαν αφήσει ελεύθερο τον 43χρονο Σκοπιανό ενοικιαστή της Σταυρούλας Λεβεντάκη έπειτα από δύο καταθέσεις και εκείνος είχε εξαφανιστεί για σχεδόν μιάμιση μέρα.
«Υπάρχουν νεύρα, και τα νεύρα είναι δικαιολογημένα. Γιατί ο Κανέλλος, ο στρατηγός, άστραψε και βρόντηξε και δίκιο είχε. ΓΚΑΦΑ. Τους είπε "Υπάρχει και η άτυπη παρακολούθηση. Αφού αυτόν είχαμε και αυτόν υποπτευόμασταν. Κάντε τη λεγόμενη άτυπη παρακολούθηση να ξέρουμε ανά πάσα στιγμή πού είναι. Ξέρουμε ότι νομικά εκείνη την στιγμή δεν μπορούμε να την κρατήσουμε για κάτι. Κάντε κάτι να ξέρουμε πού στο διάβολο είναι"» είχε αναφέρει ο κ. Μπαλάσκας σε τηλεοπτικό του σχόλιο στην εκπομπή Live News.
Όμως όπως αποδείχθηκε, οι κινήσεις των Αρχών ήταν μελετημένες, κάτι το οποίο επιβεβαίωσε και η εκπρόσωπος Τύπου της Αστυνομίας, Κωνσταντία Δημογλίδου σε χθεσινή της τηλεφωνική επικοινωνία με την τηλεόραση του ΣΚΑΪ.
«Επειδή ακούστηκαν πολλά ότι για ένα διάστημα ο άντρας αυτό εξαφανίστηκε και δεν μπορούσαν να τον εντοπίσουν οι αστυνομικοί, εμείς που είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε πράγματα για την υπόθεση, σας πληροφορώ ότι δόθηκε ο χρόνος στον δράστη να κάνει λάθη και να μπορέσουμε να έχουμε περισσότερα στοιχεία για την έρευνα» είπε η κ. Δημογλίδου.
Πλέον, και μετά την κυνική ομολογία του 43χρονου Σκοπιανού πως αυτός είναι ο δολοφόνος της Σταυρούλας Λεβεντάκη και αφού εντοπίστηκε και η σορός της στο σημείο που υπέδειξε, ο Σταύρος Μπαλάσκας σύμφωνα με αστυνομικές πηγές και όπως αναφέρει το parakritika.gr, θα βρεθεί ενώπιον της Δικαιοσύνης.
Η εκδίκαση της υπόθεσης ήταν να ξεκινήσει σήμερα ενώπιον του Πενταμελούς Στρατοδικείου Θεσσαλονίκης, ωστόσο τελικά αναβλήθηκε για την 5η Ιανουαρίου του 2027
«Αυτό που θέλω είναι να λάμψει η αλήθεια», τονίζει ο πατέρας του 27χρονου Νίκου Γκάτση, μιλώντας για ένα ντόμινο από λάθη που οδήγησαν στον θάνατο του παιδιού του, στις 3 Νοεμβρίου 2023.
«Δεν υπήρχε κανένας στα χειρουργεία. Ούρλιαζα στη γραμματεία και έλεγα ότι υπάρχει πρόβλημα. Μου έλεγαν όλοι ότι θα έρθει ο γιατρός, όμως δεν ήρθε κανένας», συνεχίζει με δάκρυα στα μάτια.
«Η νοσοκόμα με καθησύχαζε. Δεν επιτρεπόταν ούτε επισκεπτήριο και όταν μπήκα για πέντε λεπτά να δώσω το κινητό στον γιο μου, της είπε μπροστά μου ότι είχε δύσπνοια και δεν μπορούσε να αναπνεύσει. Μου έκανε εντύπωση ότι είχε πάρα πολλές γάζες, χωρίς να είμαι γιατρός. Της είπα ότι έχει δύσπνοια και μου είπε "δεν είναι τίποτα, έτσι κάνουν όλοι, θα περάσει αυτό". Εγώ δεν ξέρω από ιατρικά, το πίστεψα», τονίζει.
Όπως εξηγεί στη συνέχεια, εκείνη την ώρα δεν υπήρχε γιατρός στο νοσοκομείο και του έλεγαν ότι θα έρθει. «Έφυγα έξω, φώναζα. Έτρεχαν και άλλοι ασθενείς και δεν βρίσκαμε κανέναν. Μετά τη δύσπνοια έτρεχε αίμα από τις φλέβες του. Αν υπήρχε ένας γιατρός και του έκανε άνοιγμα να βγει το αίμα, θα είχε σωθεί, όπως είπαν και οι πραγματογνώμονες».
Αυτό που ζητά ο πατέρας του 27χρονου είναι στο δικαστήριο όλοι να πούνε την αλήθεια, «να μη φοβηθούν τους ανωτέρους, να μη φτιάξουν σκευωρίες και πουν ψέματα».
Ο στρατιώτης Νίκος Γκάτσης είχε εισαχθεί στο 424 Στρατιωτικό Νοσοκομείο προκειμένου να υποβληθεί σε επέμβαση ολικής θυρεοειδεκτομής για καρκίνο θυρεοειδούς και συνοδό λεμφαδενικό καθαρισμό μεταστατικών λεμφαδένων, με παράλληλη ύπαρξη ύποπτου κυστικού μορφώματος στην περιοχή του τραχήλου (που εκ των υστέρων αποδείχθηκε ότι επρόκειτο για καλόηθες).
Η επέμβαση ξεκίνησε στις 8 το πρωί, ολοκληρώθηκε στη 1 μετά το μεσημέρι και σε λιγότερο από πέντε ώρες αργότερα το παιδί άφησε την τελευταία του πνοή, πρακτικά πνιγμένο από το ίδιο του το αίμα.
«Ο γιος μου πήγε φαντάρος τον Μάρτιο του 2023 και μέσα στον στρατό τού είπαν ότι έχει αυτό το πρόβλημα με τον θυρεοειδή, το οποίο δεν το είχε εμφανίσει πιο πριν. Και ακόμα υπάρχει η απορία γιατί το χειρουργείο έπρεπε να γίνει μέσα σε τρεις ημέρες χωρίς να μας έχουν δώσει καμία εξέταση, παρόλο τις εκκλήσεις, και γιατί έγινε με τέτοιον πρόχειρο τρόπο, με τρεις γιατρούς που, όπως προκύπτει από τα στοιχεία που πήραμε, μια φορά έγινε τέτοιο χειρουργείο στον γιο μου κι άλλες δύο πριν από 3-4 χρόνια, όταν σε άλλα χειρουργεία αυτή η εγχείρηση γίνεται ως ρουτίνα δύο φορές την εβδομάδα και δεν έχει επέλθει κανένας θάνατος. Αφού δεν είχαν ειδικούς γιατρούς και από ό,τι ξέρω καλούν απέξω αν είσαι αξιωματικός, τόσο κατώτερος ήταν ο γιος μου που ήταν φαντάρος και τον εγχείρησε ο πρώτος τυχόντας γιατρός που είχαν μπροστά τους; Και άλλοι δύο επικουρικοί γιατροί δήλωσαν ότι "εμείς πήγαμε επτά το πρωί και δεν ξέραμε καν τι χειρουργείο θα κάνουμε". Αυτά είναι εγκλήματα και αυτοί οι άνθρωποι πάνε για πλημμέλημα;», αναρωτιέται.
Δικηγόρος οικογένειας: Τον άφησαν αβοήθητο μέσα σε έναν θάλαμο να πεθάνει
«Ένας νέος άνθρωπος χάθηκε τζάμπα, χωρίς κανέναν λόγο με αποκλειστική αιτία την προκλητική αδιαφορία αυτών που ήταν υπεύθυνοι για να προβλέψουν και να φροντίσουν για την υγεία του και τη ζωή του», αναφέρει ο συνήγορος της οικογένειας, Όθων Παπαδόπουλος.
«Τον άφησαν αβοήθητο μέσα σε έναν θάλαμο να πεθάνει. Δεν υπήρξε κανένας αρμόδιος για να παρακολουθήσει την μετεγχειρητική του πορεία και ενώ απεύθυνε έκκληση ότι δε μπορούσε να αναπνεύσει και είχε τρομερή δυσχέρεια μετά την έξοδο του από το χειρουργείο, δεν υπήρχε κανένας για να τον ακούσει και κανένας για να ενδιαφερθεί», σημείωσε, υπογραμμίζοντας ότι όλοι οι εμπλεκόμενοι είχαν ενδεχόμενο δόλο.
Ενώ ήξεραν ότι υπήρχε κίνδυνος να χαθεί η ζωή του παιδιού, Παρασκευή μεσημέρι παράτησαν οι περισσότεροι τις θέσεις τους και σηκώθηκαν να φύγουν από την υπηρεσία που τους είχε ανατεθεί με αποτέλεσμα να μείνει αβοήθητος ο άτυχος νέος», τόνισε.
Ολοι οι κατηγορούμενοι έχουν παραπεμφθεί στη δίκη με την κατηγορία της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, ενώ η πλευρά της οικογένειας είναι έτοιμη να δώσει τη νομική μάχη για την αναβάθμιση του κατηγορητηρίου σε ανθρωποκτονία από πρόθεση με ενδεχόμενο δόλο, αφού, όπως υποστηρίζει, οι κατηγορούμενοι γνώριζαν ότι οι συνέπειες των πράξεων και κυρίως των παραλείψεών τους ήταν μοιραίες για τον νεαρό στρατιώτη.
Ηδη, η υπόθεση της καταδίκης του ιδιοκτήτη του λούνα παρκ στη Χαλκιδική σε ισόβια δημιουργεί δικαστικό προηγούμενο, αφού, τηρουμένων των αναλογιών, όπως υποστηρίζει η οικογένεια Γκάτση, οι δύο υποθέσεις έχουν πολλά κοινά στοιχεία.
Στο Στρατοδικείο
Καθένας από τους 12 κατηγορούμενους, όπως προκύπτει από το κατηγορητήριο-καταπέλτη του Στρατοδικείου σε βάρος τους, λειτούργησε ως κρίκος στην αλυσίδα των λαθών που είχαν ως αποτέλεσμα ο Νίκος Γκάτσης να πεθάνει. Καθένας χωριστά από αυτούς τους δώδεκα ανθρώπους, αν είχε λειτουργήσει διαφορετικά, θα μπορούσε να είχε αποτρέψει τη μοιραία κατάληξη και να είχε δώσει ευκαιρία ζωής στον 27χρονο στρατιώτη που υπηρετούσε τότε τη θητεία του στα Τρίκαλα.
Η δίκη που βρίσκεται στο πινάκιο του Πενταμελούς Στρατοδικείου της Θεσσαλονίκης αφορά την κύρια κατηγορία για την υπόθεση. Ωστόσο, έχουν ήδη προσδιοριστεί άλλες δύο δίκες άμεσα συνδεόμενες με την υπόθεση του θανάτου του στρατιώτη, που αφορούν ενέργειες κατηγορούμενων που ακολούθησαν την κατάληξη του παιδιού και είχαν στόχο, σύμφωνα με το κατηγορητήριο, να συγκαλυφθεί η υπόθεση και να μην τιμωρηθούν οι υπαίτιοι.
Ετσι, στις 26 Ιουνίου δικάζονται από το Τριμελές Στρατοδικείο της Θεσσαλονίκης δύο στρατιωτικοί γιατροί του 424 (ο ένας μάλιστα δεν είναι κατηγορούμενος στην κύρια δίκη) για το αδίκημα της απόπειρας υπόθαλψης κατά συναυτουργία: «...Εχοντας αποφασίσει να τελέσουν το έγκλημα της υπόθαλψης, αποπειράθηκαν από κοινού και εν γνώσει τους να ματαιώσουν τη δίωξη άλλων για πλημμέλημα που διέπραξαν», αναφέρεται χαρακτηριστικά στο κατηγορητήριο και τους καταλογίζεται ειδικότερα ότι επιχείρησαν να πείσουν τον πατέρα του νεκρού στρατιώτη Αρη Γκάτση να αλλάξει γνώμη και να αρνηθεί τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής στη σορό του παιδιού του, οπότε θα έμεναν άγνωστα τα ακριβή αίτια και οι συνθήκες θανάτου του γιου του και συνεπώς δεν θα ασκούνταν δίωξη για ανθρωποκτονία από αμέλεια στο προσωπικό του νοσοκομείου που ενεπλάκη τόσο στη χειρουργική επέμβαση όσο και στη μετεγχειρητική διαχείριση του ασθενούς έως τον θάνατό του.
Η τρίτη δίκη για την ίδια υπόθεση έχει προσδιοριστεί για τις 21 Σεπτεμβρίου ενώπιον του Τριμελούς Στρατοδικείου Θεσσαλονίκης, με κατηγορούμενο τον χειρουργό που διενήργησε την επέμβαση στον Νίκο Γκάτση και αφορά το αδίκημα της υφαρπαγής ψευδούς βεβαίωσης.
Οπως σημειώνει ο δικηγόρος του πατέρα του στρατιώτη Οθων Παπαδόπουλος, η υπόθεση αφορά την πλαστογράφηση του πρακτικού του χειρουργείου, πράξη που αποκαλύφθηκε μετά τη λεπτομερή αντιπαραβολή των αρχικών εγγράφων που είχαν δοθεί ως αντίγραφα και των εγγράφων που προσκομίστηκαν στο στάδιο της ανάκρισης.
Εκεί εντοπίστηκαν ουσιώδεις διαφορές «που καταδεικνύουν επέμβαση στα αρχικά κείμενα». Το κατηγορητήριο καταλογίζει δόλο στον γιατρό, καθώς η προσθήκη που κατηγορείται ότι έκανε στο αρχικό πρακτικό χειρουργείο είχε στόχο να δημιουργήσει ευνοϊκή εικόνα για τον ίδιο σε ό,τι αφορά τον χειρισμό του ασθενούς.
Το θανατηφόρο γαϊτανάκι
1/ Ο βασικός χειρουργός που δεν έδωσε οδηγίες και δεν πήγε στον θάλαμο να δει τον ασθενή. Πρώτος κατηγορούμενος στη δίκη είναι ο χειρουργός ΩΡΛ που είχε αναλάβει να κάνει τη χειρουργική επέμβαση στον Νίκο Γκάτση. Του καταλογίζεται ότι παρέλειψε να μεριμνήσει για τη μετεγχειρητική παρακολούθηση τους ασθενούς του, τις πρώτες κρίσιμες ώρες μετά το χειρουργείο. Ενώ γνώριζε, λόγω της εμπειρίας του, ότι εντός των πρώτων ωρών έπειτα από μια τέτοια επέμβαση μπορεί να εμφανιστεί, μεταξύ των κύριων μετεγχειρητικών επιπλοκών, και η εσωτερική αιμορραγία στην περιοχή του τραχήλου, η οποία χρήζει άμεσης αντιμετώπισης, εντούτοις δεν πήγε στον θάλαμο νοσηλείας να ελέγξει προσωπικά την πορεία του ασθενούς και ταυτόχρονα δεν ανέθεσε αυτή την υποχρέωση σε άλλο γιατρό της κλινικής, υφιστάμενό του, αφού ήταν ταυτόχρονα τότε και ο διευθυντής της ΩΡΛ Κλινικής του στρατιωτικού νοσοκομείου (πλέον έχει αποστρατευτεί).
2/ Ο επίκουρος-δεύτερος χειρουργός που δεν παρακολούθησε τον ασθενή. Δεύτερος κατηγορούμενος είναι απόστρατος, πλέον, χειρουργός ΩΡΛ που συμμετείχε ως επίκουρος-δεύτερος χειρουργός στην επέμβαση στον 27χρονο στρατιώτη. Και αυτός κατηγορείται ότι δεν παρακολούθησε τον ασθενή και δεν έδωσε οδηγίες για την αντιμετώπιση τυχόν προβλημάτων. Κι όμως, ο Νίκος Γκάτσης ήδη από την έξοδό του από την ανάνηψη παραπονιόταν για δυσχέρεια στην αναπνοή που εντάθηκε, εν συνεχεία είχε δυσφορία και με τη μάσκα οξυγόνου προοδευτικά δεν μπορούσε να μιλήσει ή να καταπιεί και τίποτα από όλα αυτά δεν έγινε αντιληπτό και οδήγησαν σε απόφραξη της αεροφόρου οδού του στρατιώτη, και στις 3 το μεσημέρι, δύο ώρες μετά την έξοδο από το χειρουργείο, σε ανακοπή. Ο θάνατος επήλθε στις 17.09 και η αιτία θανάτου ήταν «μετεγχειρητικό αποφρακτικό οίδημα - αιμάτωμα τραχηλικής χώρας συνεπεία ρήξεως και αιμορραγίας αγγείων της περιοχής (ρήξη ΑΡ πρόσθιας προσωπικής φλέβας και μερική ρήξη ΑΡ προσωπικής αρτηρίας».
3/ Ο τρίτος χειρουργός που δεν διαπίστωσε τις επιπλοκές. Και ο τρίτος κατηγορούμενος είναι απόστρατος, πλέον, χειρουργός ΩΡΛ και μετείχε στην επέμβαση. Του είχε ανατεθεί από τον βασικό χειρουργό να παραμείνει με τον στρατιώτη έως και την ανάνηψη για να βεβαιωθεί ότι όλα εξελίσσονταν ομαλά. Ωστόσο, ο συγκεκριμένος γιατρός κατηγορείται ότι δεν διαπίστωσε, ως όφειλε, ότι ο ασθενής είχε αρχίσει να αιμορραγεί εσωτερικά πριν από την έξοδό του από την ανάνηψη και εκδήλωνε ήδη δυσχέρεια στην αναπνοή ενώ μεταφερόταν με το φορείο στον θάλαμο νοσηλείας. Κατηγορείται επίσης ότι δεν πήγε στον θάλαμο για να διαπιστώσει αν όλα έβαιναν καλώς, ούτε έδωσε οδηγίες στις νοσηλεύτριες της κλινικής.
4/ Ο αναισθησιολόγος που έστειλε τον ασθενή σε θάλαμο νοσηλείας. Στον τέταρτο κατά σειρά κατηγορούμενο γιατρό, τον αναισθησιολόγο και επίσης απόστρατο πλέον, καταλογίζεται ότι δεν μερίμνησε για τη δέουσα μετεγχειρητική παρακολούθηση του ασθενούς. Δεν διαπίστωσε ότι μετά την αφύπνισή του είχε ήδη αρχίσει να αιμορραγεί εσωτερικά στην περιοχή του τραχήλου και έτσι ενέκρινε την έξοδό του από την ανάνηψη και τη μεταφορά του σε θάλαμο νοσηλείας ενώ ο 27χρονος εμφάνιζε ήδη δυσκολία στην αναπνοή, για την οποία παραπονέθηκε ενώ μεταφερόταν. Αν το είχε κάνει, τότε η αιμορραγία του στρατιώτη που ήταν αρχόμενη θα μπορούσε να είχε αντιμετωπιστεί άμεσα. Κανένας δεν αντιλήφθηκε την αιμορραγία και κανένας δεν σταμάτησε το ντόμινο που οδήγησε στον θάνατο τον 27χρονο Νίκο.
5/ Ο τραυματιοφορέας που δεν είπε για τη δύσπνοια. Πέμπτος κατά σειρά κατηγορούμενος είναι ο τραυματιοφορέας που μετέφερε τον Νίκο Γκάτση από την αίθουσα ανάνηψης στον θάλαμο νοσηλείας. Μολονότι ο στρατιώτης τού παραπονέθηκε για δυσχέρεια στην αναπνοή, δεν το ανέφερε στους νοσηλευτές παραλαβής του στρατιώτη, ως όφειλε Αν το είχε κάνει, θα είχε ενδεχομένως κινητοποιήσει τους νοσηλευτές.
6/ Η νοσηλεύτρια που έφυγε πριν από τη λήξη του ωραρίου της. Η έκτη κατηγορούμενη είναι η νοσηλεύτρια που εκείνη τη μέρα ασκούσε καθήκοντα υπεύθυνης νοσηλευτικής φροντίδας Νευροχειρουργικής στις 3 Νοεμβρίου του 2023, ημέρα θανάτου του στρατιώτη Γκάτση. Κατηγορείται ότι δεν έκανε τους ελέγχους που όφειλε να κάνει, ενώ ο ασθενής παραπονιόταν για δυσκολία να αναπνεύσει και κυρίως «παρέλειψε να ελέγξει το τραύμα για αιμορραγία, για οίδημα, για αίμα στις παροχετεύσεις. Περιορίστηκε να του βάλει θερμόμετρο, να μετρήσει πίεση και σφυγμό, αλλά και κορεσμό οξυγόνου». Στη συνέχεια, έφυγε από το νοσοκομείο πριν από τη λήξη της βάρδιάς της αφήνοντας στη θέση της τη νοσηλεύτρια της απογευματινής βάρδιας που είχε πάει νωρίτερα, ήταν όμως πολύ λιγότερο εκπαιδευμένη, βοηθός νοσηλευτή, απόφοιτη ΕΠΑΛ.
7/ Ο νοσηλευτής που δεν αξιολόγησε τα παράπονα του ασθενούς. Ανάλογες κατηγορίες αποδίδονται και στον δεύτερο νοσηλευτή που παρέλαβε τον στρατιώτη, αφού και σε εκείνον καταλογίζεται ότι δεν επέδειξε τη δέουσα προσοχή κατά την παραλαβή του ασθενούς και τη φροντίδα του στη συνέχεια.
8/ Η δεύτερη νοσηλεύτρια που δεν ειδοποίησε εγκαίρως γιατρό. Πρόκειται για τη νοσηλεύτρια που πήγε νωρίτερα εκείνη τη μέρα στο νοσοκομείο, αναλαμβάνοντας υπηρεσία βοηθού νοσηλευτή, αν και είχε οριστεί να εκτελέσει την απογευματινή υπηρεσία ως η μοναδική νοσηλεύτρια στη Νευροχειρουργική Κλινική. Ηδη από τις 2.30-2.45 το μεσημέρι, ο στρατιώτης παραπονιόταν πλέον έντονα ότι δεν μπορούσε να αναπνεύσει, επικοινωνούσε με νοήματα ζητώντας βοήθεια γιατί πλέον δεν μπορούσε να μιλήσει και πλέον το οίδημα στον τράχηλο το διαπίστωσε ο πατέρας του ασθενούς που είχε επισκεφτεί το παιδί του στον θάλαμο. Η νοσοκόμα έβαλε οξύμετρο στον 27χρονο, και ούτε τότε ειδοποίησε γιατρό. Στις 15.00 ο στρατιώτης δεν είχε πλέον τις αισθήσεις του και είχε υποστεί ανακοπή. Τότε, κάλεσε στην ειδική τηλεφωνική γραμμή ανακοπών, ζήτησε και από ασθενή να συνεχίσει να καλεί, ενώ εκείνη έκανε ΚΑΡΠΑ, αλλά απάντηση δεν πήρε.
9/ Ο εφημερεύων γιατρός που ήταν σε... επιτροπή απαλλαγών. Ο γιατρός εφημερίας διαπιστώθηκε ότι δεν βρισκόταν στην κλινική, αλλά σε διπλανό κτίριο, όπου συνεδρίαζε επιτροπή απαλλαγών του Γ’ Σώματος Στρατού, μέλος της οποίας είχε οριστεί ο συγκεκριμένος γιατρός, που δεν επισκέφτηκε την κλινική ΩΡΛ και τους ασθενείς πριν από την έναρξη των εργασιών της επιτροπής προκειμένου να ξέρει τα περιστατικά για τα οποία, ως εφημερεύων, θα μπορούσε να κληθεί να επέμβει.
10/ Ο εφημερεύων ειδικός αναισθησιολόγος που έστειλε τη βοηθό του. Πρόκειται για τον γιατρό που είχε την ευθύνη να ενεργοποιήσει την ομάδα απόκρισης σε περίπτωση ανακοπής. Δεν απάντησε στο ασύρματο τηλέφωνο επικοινωνίας που κάλεσε επανειλημμένα η 8η κατηγορούμενη-νοσοκόμα, αλλά και ένας ασθενής, ενώ και όταν ενημερώθηκε δεν πήγε ο ίδιος στον θάλαμο του ασθενούς με ανακοπή, αλλά το ανέθεσε σε ειδικευόμενη αναισθησιολόγο και μια νοσηλεύτρια, βοηθό αναισθησιολόγου, λέγοντάς τους να τον καλέσουν αν το έκριναν αναγκαίο.
11/ Η νοσηλεύτρια-βοηθός αναισθησιολόγου που δεν απάντησε στο τηλέφωνο ανακοπής. Η συγκεκριμένη κατηγορείται ότι επίσης δεν απάντησε στο ασύρματο τηλέφωνο επικοινωνίας - ανακοπής, με αποτέλεσμα να χαθούν κρίσιμα λεπτά για τη σωτηρία του στρατιώτη. Τόσο εκείνη όσο και ο γιατρός φέρονται να ισχυρίζονται ότι δεν λειτούργησε το τηλέφωνο, πράγμα που διαψεύδεται γιατί νωρίτερα υπήρχε αναφορά για άσκοπη κλήση, συνεπώς το τηλέφωνο λειτουργούσε. Χαρακτηριστικό της κατάστασης που είχε δημιουργηθεί στον θάλαμο του στρατιώτη είναι ότι άλλος ασθενής άρχισε να τρέχει στους ορόφους του νοσοκομείου αναζητώντας βοήθεια και προσπαθώντας να εντοπίσει γιατρό.
12/ Η γιατρός συντονίστρια εφημερίας που δεν πήγε στις κλινικές. Η τελευταία κατηγορούμενη είναι νευρολόγος-στρατιωτική γιατρός, η οποία την κρίσιμη μέρα ήταν συντονίστρια της εφημερίας. Της καταλογίζεται ότι δεν επισκέφτηκε όλα τα τμήματα του νοσοκομείου και όχι μόνο τα Επείγοντα. Τόσο εκείνη όσο και ένας ακόμη συνάδελφός της κατηγορούνται επιπλέον για απόπειρα υπόθαλψης κατά συναυτουργία, καθώς φέρονται να επιχείρησαν να πείσουν τον πατέρα του στρατιώτη να αρνηθεί τη διενέργεια νεκροψίας-νεκροτομής στο παιδί του και να αποδεχθεί ουσιαστικά την αιτία θανάτου που του είχε δηλώσει το νοσοκομείο.